hoe weet ik uit welke stad ik word gebeld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
4.4K
Amadea
10 jaar geleden
Als dat met een vaste telefoonverbinding gedaan wordt zie je dat aan het kengetal. Je zult meer gegevens moeten verschaffen om een beter antwoord te kunnen krijgen!
ronron1212
10 jaar geleden
Je zoekt dan het netnummer kan uit drie of vier cijfers bestaan de eerste dus begint met een nul
http://www.telefoonboek.nl/netnummer/
SimonV
10 jaar geleden
Iedere regio in Nederland heeft een eigen netnummer. Een paar voorbeelden: regio Utrecht heeft netnummer 030 en regio Woerden 0348. Binnen je regio kun je altijd hetzelfde nummer blijven gebruiken. Ook als je verandert van abonnement of aanbieder. Je kunt dus niet zien uit welke stad je wordt gebeld, alleen uit welke regio.

Antwoorden (4)

Dit kan je zien aan het kengetal aan het begin van een vast telefoonnummer, dit getal kan je dan googelen en dan zie je wel uit welke regio het is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel makkelijk. Vul de eerste 4 (3 kan ook ) cijfers van het nummer hier in:

http://www.netnummer.info
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Dan kun je nog niet zien uit welke stad is gebeld, alleen uit welke regio: Iedere regio in Nederland heeft een eigen netnummer. Binnen je regio kun je altijd hetzelfde nummer blijven gebruiken. Ook als je verandert van abonnement of aanbieder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal gelijk. Maar dit is het beste wat mogelijk is voor vraagsteller. "Nee dat kan niet" is zo'n flauw antwoord.
Dat kan je alleen zien als je een telefoon met een display hebt. En dan kan je alleen zien of je door een mobiel nummer gebeld wordt (begint in NL met 06) of uit welke regio je wordt gebeld. In de bron hier beneden kun je de eerste 3 of 4 cijfers intoetsen en dan zie je de regio op een kaartje.

Bv.: Je ziet in je telefoon: 0555671234 dan vul je in de bron 055 in en dan geeft het kaartje aan de het telefoontje uit de regio Apeldoorn komt. Zie kaartjes hier beneden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt idd naar het regionummer kijken maar je kunt ook het nummer op De Telefoongids (zie bron) invullen. Zo weet je precies in welke stad maar ook gelijk vanaf welk adres. Sommige mensen hebben hun nummer niet in het 'telefoonboek'. Dan zul je het toch moeten houden op het regionummer of maar ff kijken naar andere sites (weinig kans)