mijn zoon heeft tijdens verblijf in het logeerhuis , mobiel van werknemer stuk gemaakt.welke schadeverzekering betaald ?

mijn zoon heeft adhd het gecombineerde type en heeft tijdens een boze bui mobiel van werknemer stuk gemaakt. mag werknemer eigen mobiel bij zich hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Omdat dit een mobiel betreft van de werkgever, zal ongeacht de plaats, zal de verzekeraar van de werkgever dit moeten vergoeden. Je kan het proberen te verhalen op uw zoons WA verzekering, maar zij zullen waarschijnlijk hetzelfde melden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Werknemer
Rieneke1
10 jaar geleden
Als het moedwillig is gebeurd, en dat lees ik hieruit, dan vergoedt de verzekering toch niks?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is niet bewust gebeurt door op 1 stapeling van gebeurtenissen ,kon hij door handicap de prikkels niet meer verwerken . Heb rapportage gelezen .Wat de leiding zei ging langs hem heen , hij was druk hing de clown uit. Heeft zijn eigengemaakte kaarsje uitgeblazen en wilde het schoonmaken, leiding heeft uitgelegd kan niet i.v.m hard worden kaarsevet. Dat ging blijkbaar ook langs hem heen. ,niet duidelijk genoeg voor hem wanneer mag ik dan wel schoonmaken.Geef me de 5 methode van collette de bruin was handig geweest.
In zijn systeem bleef het schoonmaken van belangerijk. En toen is hij heel boos geworden omdat hij niet mocht schoonmaken.
Als je in de zorg met gehandicapten werkt die een beperking en /of gedragsstoornis hebben. Is het beslist niet raadzaam om met een eigen mobiel op de werkvloer te zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben het met je eens , want met werk met kinderen met een verstandelijke beperking , gedrags stoornis weet je dat je kostbare spullen. En vooral van jezelf niet zomaar ergens waar de kids bij kunnen. Laten liggen

Andere antwoorden (1)

Natuurlijk mag een werknemer zijn eigen mobiel bij zich hebben.
En natuurlijk is hij zelf verantwoordelijk dat ie op zijn eigen spullen let.

Maar als jou (minderjarige) zoon iets kapot maakt van een ander dan ben jij
aansprakelijk.
Een aansprakelijkheidsverzekering is in de meeste Europese landen niet verplicht.
(Niet te verwarren met een WA voor de auto).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aansprakelijkheidsverzekering

Maar de meeste mensen hebben wel een dergelijke verzekering.
Dus die werknemer kan jou aansprakelijk stellen.

Toegevoegd na 51 seconden:
Het is ook mogelijk dat die werknemer bij de werkgever
verzekerd is voor dit soort calamiteiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van de Pgb koop ik zorg in.zodat hij daar kan slapen het weekend. Zij zijn opdat moment verantwoordelijk voor de tijd dat hij daar is. De mobiele is niet van werkgever, maar iemand die er werkt. Als je met kinderen die een beperking en of gedragsstoornis. Weet je dat boze buien dat het kind opdat moment niet weet wat hij. Kan gebeuren in het werk in de gehandicapten zorg. Dus in hoeverre ben ik opdat moment verantwoordelijk voor het gedrag van mijn zoon. Keur het niet goed wat hij gedaan heeft. En in hoeverre is het de werknemer haar eigen schuld. Is het niet werk , privé gescheiden houden. Daarom vind ik het lastig inhoeverre werkgever verantwoordelijk voor de werknemers. Wat is hun beleid hier in.?