Hoe dichter ik bij mijn router kom des te slechter is mijn wifi. Router staat op zolder en heb enkel wifi op begane grond. Wie snapt dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In antwoord op je vraag.
Ik. :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met o..a Wifi Analyzer (android app) kan je de signaalsterktes van beschikbare wifi netwerken zien.
http://icgeeks.org/use-wifi-analyzer-for-android-to-optimally-configure-your-wireless-router-ghacks/

Antwoorden (1)

Ik vermoed dat je wifi-verbinding via een andere router loopt die op hetzelfde kanaal zit, bijvoorbeeld die van je buren.

Als je verder van jouw router vandaan bent, wordt het signaal van jouw router zwakker en komt het signaal van de router van je buren dus beter door.

Naarmate je dichter bij jouw router in de buurt komt, overstemt jouw router de router van de buren waarmee je op dat moment bent verbonden. Daardoor wordt de verbinding slechter.

Je kunt het beste jouw router op een ander kanaal instellen, en daarna zorgen dat je verbinding maakt met jouw router, en niet met een andere router.

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou inderdaad de oplossing kunnen zijn +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Makkelijk te testen. Zet je router uit. Nog steeds WiFi? Dan zit je inderdaad op de router van je buren.