Hoe kan ik een analoog telefoonsignaal omzetten in een digitaal telefoonsinaal?

Ik heb thuis digitale telefonie via een voip-modem. Ik zou graag een ouderwetse telefoon(zo eentje met een draaischijf) daar op aanwillen sluiten. Hoe kan ik dat signaal omzetten van analoog naar digitaal?
Is daar een apparaat voor op de markt of moet ik zelf gaan knutselen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
6.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hier vind je een mogelijkheid om het intern in je toestel te kunnen verwerken.
Dat is echt gaaf, werkt goed. Wel even oplettten welk type je besteld. http://www.picbasic.nl/frameload.htm?http://www.picbasic.nl/dtmf-telefoon.htm

Het beste antwoord

Er zijn adapters (ATA's, analoge telefoon adapters) op de markt die analoge telefoons geschikt maken om te gebruiken op VOIP verbindingen. Niet alle ouderwetse telefoons zullen daarmee samen kunnen werken, hangt een beetje af van de ouderdom en het type. Maar in ieder geval zorgen deze adapters ervoor dat er een perfecte scheiding zal zijn tussen het kwetsbare VOIP netwerk en de lompe technologie van de oudere telefoons en deze veelal geheel op de ouderwetse manier laten werken...

Probeer eens bij Conrad.nl voor zo'n adapter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een draaischijf kan daar niet aan. Je kan er wel mee gebeld worden. Je kan er wel mee bellen als je te telefoon parralel aan een "toon kiezende " dus druktoets telefoon hangt. Je kiest dan het nummer met de toon telefoon en houdt de grijze hoorn tegen je hoofd.