wil een nieuwe samsung telefoon kopen op de site van hollandse nieuwe, heeft zo'n nieuwe telefoon een simlock?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Hangt er van af of je dat toestel met een abo neemt, dan zit er geen simlock op. Koop je een prepaid dan it er wel een (jaar lang) een simlock op!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kom je hierbij? Abonnements-toestellen hebben meestal ook gewoon een simlock. En prepaid-toestellen zijn soms simlock vrij.
Je KAN er redelijkerwijs er van uitgaan dat een dergelijke toestel een simlock heeft.
Ik zeg met nadruk KAN....
Ik heb zelf al herhaaldelijk meegemaakt dat ik een toestel aanschafte bij een provider en dat deze geen simlock bevatte.
Sterker nog, mijn vrouw en ik hadden toen der tijd dezelfde telefoon gekocht bij de zelfde winkel en van de zelfde provider.
Ging toen om een S 5660 ( Gio ) van vodafoon, gekocht bij de gluurshop.
Die van mij bleek simlockvrij te zijn en die van haar niet.
Dus dat zegt niets.
Beter is om zelf even contact op te nemen met HN om opheldering te vragen.