Kan je internetten in het buitenland met een iPad 2?

Ik wil een internet abonnement nemen voor mijn iPad 2! Maar ga binnenkort 5 maanden naar het buitenland (wel binnen Europa). En wil het liefste daar ook kunnen internetten! En welk abonnement kan ik het beste nemen dan? Denk dat 500 mb meer dan genoeg is!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Ja, je kan internetten in het buitenland met een iPad 2 (mits internetaansluiting). Maar (!) houd er rekening mee dat een normaal abonnement meestal niet geldig is in het buitenland, waardoor de kosten zeer hoog oplopen. Ook al is dat binnen de EU al enorm ingeperkt door regels. Sommige providers hebben al een 'Europa-pakket' waarmee je al in het buitenland kan internetten, informeer hier goed over bij de provider. Bekende providers die dit al hebben zijn Vodafone (€2,- per dag, echter heb je dan 20MB), of T-Mobile die de optie bied voor een paar euro extra het abonnement geldig maakt in het buitenland (zonder extra kosten dus).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een simkaart hebt in je iPad kan dat. Het is het verstandigste om in dat land een abonnement of prepaid aan te schaffen omdat je je anders blauw betaalt. WiFi werkt ook als je dat hebt op de plaats waar je naartoe gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaan diverse abonnementen waarmee je een buitenlandbundel kunt activeren, maar als je langere tijd in hetzelfde buitenland vertoeft dan kun je beter daar een abonnement of pre-pay kopen.
Als jouw iPad niet geschikt is voor een SIM kaart dan kun je ook via WIFI kontakt contact maken met je eigen smartphone die je als hotspot instelt.
Op de smartphone moet dan wel weer dataverkeer mogelijk zijn, dus buitenlandbundel activeren of een SIM in het land zelf kopen met datagebruik.
Zelf gebruik ik regelmatig deze combinatie waarbij gebleken is dat buitenland bundels van Telfort en Vodafone niet altijd juist blijken te werken.
Bij foute (dure) afrekening neem ik contact op met de resp. klantenservices en dan stortten ze tot nu toe altijd het te veel berekende terug!