Welke telecomaanbieder(s) ronden (niet) af naar 100KB per internetsessie?

Het valt me op dat telecomaanbieders internetsessies soms naar boven af ronden, naar 100 KB ongeacht hoeveel KB je werkelijk hebt gebruikt. Doen alle telecomaanbieders dat? Of zijn er uitzonderingen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Zo ver ik weet ronden bijna alle providers af naar de 100 KB. Het is niet zo dat ze het niet bij zouden kunnen houden, alleen het verschil in gebruikte data wordt dan niet meer significant. Je betaalt altijd een meer prijs bij teveel gebruikte data, dat gaat meestal per MB, maar dus ook per 100 KB, daaronder kunnen ze het niet significant door berekenen naar kosten. Wel zou je bijvoorbeeld providers zoals MTV Mobile/T-Mobile kunnen overwegen, hier kun je wat abonnementen van hun vergelijken: www.sim-kaart.eu . Ze berekenen geen kosten als je meer data gebruikt dan jouw werkelijke bundel, alleen gaat de snelheid drastisch omlaag wanneer je je datalimiet hebt verbruikt. Toch is dat genoeg voor nieuws sites en diensten zoals whatsapp. In andere woorden, je hoeft dan uberhaupt geen zorgen meer te maken bij data verbruikt, wel zo makkelijk natuurlijk.