Hoe kan ik wifi laten werken op mijn HTC One X?

Ik heb een HTC One X. Nu heb ik (net zoals zovelen) problemen met WIFI, dit is gebeurt na een update en erg vervelend.
Wifi maakt connectie, verbreekt, gaat zoeken, maakt connectie, verbreekt, gaat zoeken etc.. Vreet batterijen en het is geen stabiele verbinding.
Nu heb ik gelezen dat je ene telefoon kan rooten. Ik heb dit gelezen op hyper slimme mensen fora, maar dat is te lastig voor mij. En lost dit uberhaubt mijn probleem op?
Wie snapt dit? Weet het antwoord en kan het heel simpel uitleggen, ik ben geen nitwit maar snap de hele logica van rooten nog niet zo.
Tx!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Heeft u al een factory reset overwogen?
Dit lost veelal dat soort ergernissen op, zeker na een forse update.
Er wordt vaak erbij gemeld dat dit niet nodig is, maar het tegendeel is onderhand wel bewezen.
Nadeel met deze actie is wel dat je alles weer opnieuw moet instellen en dat je apps ed weer opnieuw moet installeren.
Maar de ergernis ben je in ieder geval wel kwijt.

Rooten brengt hierin geen verbetering, immers uw Htc gaat er niet anders door functioneren.
U geeft alleen uzelf en bepaalde apps die root nodig hebben meer rechten.
In het jargon heet dit superuser, zie het als administrator in windows.

Als ik inlog als zijnde administrator op mijn windowsmachine dan kan mijn machine echt niet meer dan waarvoor hij gemaakt is, ik heb alleen meer mogelijkheden gekregen.