na het flashen van cynagogenmod 10.2 (android 4.3) doet sd opslag het niet meet

Na het flashen van cynagogenmod 10.2 doet mijn mobiel gek, hij leest niets meee en wil niet meer aan misschuen een brick?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Vermoedelijk is er iets misgegaan tijdens het flashen.
Gebrickt is hij zeker niet, anders zou hij helemaal niet meer doen ( vandaar de naam brick )
Wat kan er fout zijn gegaan tijdens de flash, meestal is het de oorzaak van de gebruiker zelf, door of te snel willen of niet goed lezen.

Ik neem gemakshalve even aan dat je wel de goede rom voor je toestel hebt gedownload, dergelijke dingen zijn namelijk geschreven voor specifieke toestellen.
Cyanogen heeft drie series, te weten de stable de nightlys en de release candidates.
De laatste twee staan er bekend om dat deze vaak nog bugs kunnen bevatten.
Soms kleine niet opvallende bugs, maar ook wel eens erge kritische bugs.
Vandaar dat ik alleen voor de stable versies ga.

Waar het vaak fout gaat is de factory reset en de cashwipe, deze dingen lijken niet van belang en worden gauw over het hoofd gezien.

Alvorens de flash, doe je eerst een complete wipe, daarna doe je de flash en doe je een herstart, na deze herstart doe je nogmaals een complete wipe.
Dan moet het goed zijn.

Nu rest mij alleen nog de vraag, van waarom je de rom bij cyanogen vandaan haalt en als het mis gaat hier om hulp vraagt.
Immers er is daar een hele gebruikersgroep actief waar je van alles en nog wat kunt vragen.