Waar vind ik uitleg over sms'en ?

Ik ben in de 80 maar moet een smsje sturen waar vind ik een begrijpbare uitleg hoe ik een bericht kan maken en versturen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
30.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de 80 en wel op goeie vraag zitten?
Dan geloof ik er helemaal niets van dat u geen sms kunt versturen, das veel makkelijker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En eh als ik dit antwoord lees: "Ik gebruik Shareaza en dat bevalt erg goed, er wordt aangegeven of een track spam bevat en hoe de kwaliteit is". ...... dan ben ik ook 80 :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
krijg nou wat, iemand die in 3 maanden tijd 23 jaar ouder wordt...... Zie je antwoord van 3 maanden geleden op de vraag http://www.goeievraag.nl/vraag/verhoging-pensioengerechtigde-leeftijd.30406 "Ik ben TEGEN want ik ben begonnen met werken toen ik 15 was en heb nu al 42 jaar gewerkt (en bijgeleerd) en als de verhoging doorgaat haal ik de 50 dienstjaren en dat terwijl er nu zoveel werklozen zijn en vaak zijn dat mensen die heel graag willen werken en waar ik heel graag mijn plekje voor op wil geven."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is de vraag wel voor iemand anders gesteld op dit account...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK ben in de 80.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/ondanks-gedeelte-afkeuring-gaan-proberen.39833 Ik zou op mijn tachtigste toch niet meer opnieuw willen beginnen met werken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga straks ook een vraag stellen: Ik heb kroeshaar naar welke kapper kan ik het best gaan in Rotterdam? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een lol:)

Het beste antwoord

Hoe men een SMS moet versturen verschilt per telefoon.

Een algemene, beknopte uitleg:

Ga naar 'berichten', of iets in die geest, en kies iets als 'bericht verzenden'.
Als u bent aangekomen bij het lege scherm waar u kan schrijven, kunt u een bericht maken door op de cijfertoetsen te drukken.
Op die toetsen ziet u lettertjes staan.
Als u de eerste letter van rechts wilt gebruiken drukt u 1x op de knop, voor de tweede van rechts drukt u 2x op de knop, voor de derde 3x en voor de vierde 4x.
Heeft u twee keer dezelfde letter nodig achter elkaar, wacht dan even voordat u de volgende letter maakt.
Dus wilt u het woord 'aap' schrijven, dan drukt u 1x op de 2-toets, neem een pauze, druk nóg 1x op de 2-toets, en druk 1x op de 7.

Een spatie wordt meestal gemaakt met de 0 toets en leestekens meestal met de 1 toets.

Vergeet niet na het schrijven van het bericht het telefoonnummer van de ontvanger in te voeren. (bij sommige telefoons moet dit vóór het schrijven van het bericht.)

Klinkt volgens mij heel ingewikkeld op deze manier...
Het beste kunt u een uitleg vragen aan iemand die uw telefoon kan zien en vasthouden.
Wellicht een (klein)kind, vriend(in) of buur?

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hej, dat was wel een goeie van die cijfers en letters... had er niet echt over na gedacht dat je ook nog moet weten hoe of de letters ingetoetst moeten worden.
goed antwoord!!

Andere antwoorden (3)

in 6 stappen SMS'en
1) ga naar het menu
2) selecteer/ga naar het deel menu berichten
3) selecteer/ga naar nieuw sms bericht
4) type de tekst (dat staat wel in uw handleiding)
5) selecteer de persoon die u het bericht wilt zenden
6) klik op verzenden

U hebt zo juist een sms verstuurd. Mocht u het nog niet begrijpen dan kunt u altijd nog naar de winkel gaan waar de telefoon gekocht is. Daar willen ze het u met alle liefde voordoen en uitleggen.
Veel succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit wat? Kunt u smsen op de computer. Er moet alleen tegoed op gestort worden via internetbankieren, maar misschien dat dat te regelen valt als u dat zelf niet doet? Een sms kost 10 cent per bericht.

Toegevoegd na 49 seconden:
Om een sms-bericht te maken voer je tekst in met de toetsen van je telefoon. Op elke toets staan de letters die je ermee kunt invoeren. Bij de 7 staat bijvoorbeeld pqrs. De p voer je dan in door één keer op de 2 te drukken, de q door twee keer op de 2 te drukken, de r door drie keer op de 2 te drukken en de s door vier keer op de 2 te drukken. Zo kun je met de 12 toetsen van je telefoon het hele alfabet maken, inclusief spaties en de belangrijkste leestekens. Kijk voor meer informatie over het opstellen en van sms-berichten in de handleiding van je toestel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon even de handlijkding van de provider doornemen, en vervolgens die van de geleverde telefoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen goed antwoord. De vraagsteller is in de 80 en dan begin jij over een handlijkding (handleiding zal je bedoelen) en een provider. -1.