Kan ik een telefoonmaatschappij aansprakelijk stellen voor een telefoontoestel die na 4 maanden al kapot is gegaan ?

Ik heb sinds 2011 een abbonement lopen bij de hi. Na 2 jaar heb ik de abonnement verlengd. En heb daar bij een leasetoestel genomen. ( heel stom, ik weet het.Ga ik ook nooit meer doen ) nou is de telefoon vanzelf uitgevallen. En moet ik hoge reparatie kosten gaan betalen omdat ik geen serviceplan zou hebben afgesloten. Terwijl mij heel duidelijk aan de telefoon is gezegd dat als er schade is of diefstal alles gedekt zou zijn. Het probleem in dit,is dat ik dit telefonisch heb verlengd. Nou ben ik bezig met een brief naar een afdeling voor een klacht,maar weet niet precies wat ik er in moet zetten. De telefoon ligt nou bij hun. Die krijg ik volgens hun pas terug als ik heb betaald. Anders sturen ze die ongerepareerd terug. Welke rechten heb je als een product niet deugt dan. Ik bedoel, hun geven mij toch een telefoon die niet goed is dan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Zoals je weet mag een leverancier geen ondeugdelijke producten verkopen. Aangezien je een schadedekking via de telefoon hebt overlegd is dat moeilijk om te bewijzen. Als je een brief stuurt moet er zeker in staan hoelang jij jouw toestel al hebt, een foto van de schade, je telefoonnummer en eventueel de naam van de telefonist(e) met wie je over de schadedekking sprak. Als dat niet helpt maak je een management brief. Je kan ook altijd naar een geschilleborganisatie stappen of Hi met al het personeel voor de rechter slepen. (win daarvoor wel advies in)

Veel succes er mee

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoelde natuurlijk "geschillenorganisatie"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ongeveer hetzelfde aan de hand gehad. Ten eerste heb je geen servicecontract nodig om service te krijgen. De provider moet gewoon een deugdelijke telefoon leveren.
Nadat ik twee keer slecht was geholpen bij de helpdesk, heb ik een brief gestuurd aan de directie van de provider. Toen werd ik ineens gebeld door de directiehelpdesk gebeld en dat zijn heel wat klantvriendelijker mensen. Toen werd ik gelijk goed geholpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klinkt weer positief, dankje. Dus het beste is om altijd een brief te schrijven naar de directie ? Had hij toevallig ook een probleem met de hi ? Zoja, ik kan geen adres vinden van de directie.
fremar
10 jaar geleden
De rechtspersoon achter Hi is KPN B.V. Hoofdkantoor
Koninklijke KPN N.V
Maanplein 55
2516 CK Den Haag Postbus 30000
2500 GA Den Haag Telefoon (070) 343 43 43 http://www.hi.nl/privacy.htm
http://www.kpn.com/corporate/overkpn/Bedrijfsprofiel/contact.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet niet hoe ik op het laatste bericht kan reageren. Maar bedankt voor je reacties in ieder geval top ! ;-)