kost het geld voor de opnemer? ( Zie beschrijving).

Nou ik wil bellen naar een Turkse nummer mobiele nummer met een goedkope provider maar kost het voor de persoon die het opneemt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Als het Turkse nummer zich in Turkije bevindt, kost het voor de gebelde geen geld om het gesprek aan te nemen.

Als de gebelde op reis is en toevallig met zijn Turkse nummer in Nederland zit, of in Amerika, of waar dan ook behalve Turkije, kost het hem wel geld als hij wordt gebeld - maar dat zou ook gelden wanneer zijn Turkse moeder hem vanuit Turkije zou bellen.

Toegevoegd na 2 minuten:

Het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer jij een Collect Call plaatst. Dan komen de gesprekskosten voor rekening van de ontvanger. Maar dat kan alleen wanneer de ontvanger daar eerst expliciet toestemming voor geeft.

Zolang jij dus alleen maar een gewone goedkope aanbieder gebruikt en geen Collect Call plaatst, en zolang de gebelde persoon zich bevindt in het land dat bij zijn nummer hoort (in dit geval: Turkije), kost het de ontvanger helemaal niets wanneer jij hem belt.

Het enige dat het hem kost is tijd, maar die zal hij er waarschijnlijk graag voor over hebben.     :-)

Cryofiel
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee dit kost hem geen geld. Alleen als hij zelf in het buitenland zit (anders dan Turkije)
Jij zelf betaald wel meer deze kosten kun je vinden op de webpagina van je mobile aanbieder