Waar allemaal op letten bij overstap oude smartphone naar nieuwe smartphone ?

Binnenkort heb ik een nieuwe smartphone. Tips over waar ik allemaal op moet letten bij overzetten ivm huidige accounts, apps, android-versie etc. etc. ? Ik heb nu bijvoorbeeld Gmail met push, Dropbox-app, Whatsapp etc.

Ik wil in ieder geval op mijn nieuwe smartphone gewoon 1-op-1 verder kunnen gaan ,met wat ik nu allemaal op mijn huidige doe.

Ik weet niet of het van belang is, maar ik ga over van LG Optimus 2xspeed naar Samsung Galaxy S4.

Alvast bedankt !

CJ

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Wat je kan doen is de hele bups backuppen.
denk bijvoorbeeld aan je contacten en sms-jes
Je accounts kan je zowiezo probleemloos overzetten.
Ik gebruik zelf hiervoor titaniumback, deze handelt alle zaken prima in een keer af.
Nadeel is wel dat beide toestellen dan geroot dienen te zijn.

Belangrijke zaken om te onthouden?
Je e mailaccounts
Contacten die op het toestel staan ( alles gewoon op je simkaart zetten )
text berichten ( sms )
Netwerkgegevens

handige tools?
Wifi connecties manager
Sms Backup & Restore
Titanium Backup

Maar er zijn natuurlijk diverse andere tools die het e.e.a ook kunnen doen.