Ik heb mensen in mijn contactenlijst staan maar toch word ik onbekend gebeld door die mensen. Zij hebben onbekend bellen uitstaan. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
5.1K
Cryofiel
11 jaar geleden
Bij sommige providers moet je nummerweergave apart aanvragen. Als dat bij jouw provider zo is, wordt het nummer van de beller door de beller zelf wel doorgegeven, maar stuurt jouw provider dat nummer niet door naar jouw telefoon.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+ heb ik ook, en de mensen die mij bellen hebben hun telefoon NIET op onbekend staan. Zelfs het nummer van mijn man zie ik niet, en we zitten met dezelfde instellingen bij dezelfde provider.
Cryofiel
11 jaar geleden
Je hebt ook nog zoiets dat er twee manieren zijn waarop de provider het bellende nummer mee kan sturen (CLI). Maar daar weet ik het fijne niet van.
Cryofiel
11 jaar geleden
Wat ik bedoel is dat als jouw telefoon de ene manier verwacht en de provider stuurt het bellende nummer op de andere manier, dan zal de telefoon die informatie niet zien.

Antwoorden (3)

Zij hebben hun telefoon staan op "anoniem bellen" of "onderdrukt bellen" Kan jij niets aan doen. Alleen maar melden, dat ze anoniem bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee helaas hebben ze dat niet aanstaan. Maar ligt het dan aan mijn telefoon. Mijn vader belde,e net en stond op onbekend bellen, heel vreemd.
Probeer eens alle contacten op de sim en op de telefoon te zetten..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgensmij zijn er 2 mogelijkheden waarmee je anoniem kunt bellen:

Je kunt bij de Instellingen Nummerherkenning of Onbekend bellen aan en uit schakelen.

Je kunt een # voor een telefoonnummer zetten als je iemand belt.