als je SD-kaart hebt formateer. en hij daarna nog een keer aangeeft dat mijn toestel hem niet kan lezen kan je dan nog een keer formateer?

eergisteren deed uit het niets mijn SD-kaart het niet meer in mijn black Berry. toen daarna heb ik hem formateer. en toen deed tie het weer. maar ik was net muziek aan t luisteren en uit het niets deed mijn SD-kaart het niet meer. nu wil ik graag dat mij SD-kaart het weer doet. maar mijn vraag is ook. Als je al een keer dezelfde SD-kaart formatteer kan dat nog een keer of kan je het maar 1maalig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou gewoon eens even een test doe met die sd kaart.
Zet er eens gewoon muziek op met je pc en kijk eens of de pc of een andere pc dit ook weer van die kaart kan afspelen.
Dan weet je in elk geval " wie de boosdoener is".

Het beste antwoord

Een opslagmedia zoals een USB stick, SD kaart of harde schijf kan vaker geformatteerd worden.
Dus ja, je kunt je kaartje nogmaals formatteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sd kaartjes, maar ook USB sticks, kunnen idd van het ene moment op het andere stuk gaan. Vaak ligt dat aan het contactslot waar ze in zitten als ze in gebruik zijn.

Doordat de constructie van zo'n kaartje zo klein is zijn ook de contactvlakken die het elektrische contact moeten maken en houden, minimaal.
Daarbij is zo'n verbinding ook gevoelig voor vocht en vuil waardoor de verbindingen slechter kunnen worden.

Door stoten en trillingen van het toestel waarin zo'n kaartje zit kan het dan gebeuren dat dataoverdracht gestoord wordt waardoor bestanden corrupt (=beschadigd) raken. Als het indexeringsbestand op het SD kaartje beschadigd raakt dan doet ie niets meer.

Opnieuw formatteren is dan een mogelijkheid. Als je het kaartje buiten de blackberry op een pc formatteert maak dan ook eerst de contacten goed schoon voordat je het kaartje weer in de blackberry terugzet.

Je kunt het kaartje steeds weer opnieuw formatteren, daar is geen bezwaar tegen.
Alleen ben je na iedere format wel je data op dat SD kaartje kwijt en moet je opnieuw je bestanden daarnaar overzetten.