Hoe achterhaal ik een anoniem smsje?

ik krijg steeds smsjes met als afzender "Anoniem" , is te achterhalen waar die vandaan komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
3.7K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk heb jij de optie voor het ontvangen van reclameberichten aan staan in de instellingenn van de berichten.
Onbekende smsjes kunnen niet verstuurd worden door normale gsm's. Het nummer word altijd meegestuurd.
Kijk dus in je instellinge van je berichten of je daar iets aan hebt gevinkt . Bij mij heet het bijvoorbeeld "serviceberichten ontvangen" en een andere heet "Reclameberichten ontvangen". Heb je daarvan niks aan staan bel dan met je provider. Zij kunnen achterhalen waar het vandaan komt en kunnen zulke services ook uit zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord! maar die berichtjes zijn dus geen reclame of zo...het zijn echt aan mij gerichte teksten.. : S
En ik snap dus niet hoe dat anoniem kan..bij een sms is toch altijd het nummer van de afzender zichtbaar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan kan het alleen als het via een malafide online sms-dienst is verstuurd. Smsjes kunnen niet anoniem verstuurd worden. Zelfs bij de gebruikelijke online sms diensten dien je je eigen telefoonnummer op te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of via anoniemsmsje.nl.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie dat er tig sites zijn waarbij je anoniem smsjes kan versturen. Dus is er iemand die een grap met jou uit aan het halen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
o ja..ik heb het gezien.....dus het zal lastig zijn of gewoon onmogelijk om dat te achterhalen denk ik...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of zal ik mijn tel.provider benaderen, of die kunnen zien van welke site dat is verstuurd? sorry hoor, maar deze smsjes zijn erg "onprettig"...
ik kan het "nummer" uiteraard niet blokkeren want er IS geen nummer..pffff
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij je provider kunnen ze uiteraard wel dat soort smsjes blokkeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
o ja...dat zal ik dan maar proberen....bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb hun klantenservice gemaild...hun antwoord:"" nee. we kunnen niet zien waar die smsjes vandaan komen, we registreren alleen je verstuurde smsjes...(hoezo..privacy/ ) en kunnen die anonieme smsjes dus niet blokkeren..we adviseren je om aangifte te doen bij de politie " ik wacht maar even af..misschien houdt het binnenkort weer op...
het schijnt best wel duur te zijn, het versturen van zo'n sms...dus wie weet..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het versturen van zulke smsjes kost €1,50 per sms las ik. Dus het zal wel een keer stoppen.
Lijkt me dan toch ook dat het iemand uit jouw omgeving moet zijn. Anders zie ik de lol van zulke smsjes helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja inderdaad...daar heb ik ook aan gedacht....maar ja...het is nu weer even "stil"...dus ik zal deze vraag maar sluiten...bedankt voor al je moeite!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks!!