Hoe belangrijk is intern geheugen bij een telefoon?

Ik begrijp dat als je weinig intern geheugen hebt, je minder apps kunt installeren dan bij meer intern geheugen. Maar ik heb gehoord dat hoe meer intern geheugen je hebt, hoe sneller je apps werken. Is dat zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1K

Het beste antwoord

Hoe meer intern geheugen je hebt, hoe meer Apps je kunt installeren. Alhoewel sommige smartphones ook een geheugenkaart kunnen gebruiken om Apps erop te installeren, blijft intern geheugen toch belangrijk. Wanneer je een app installeert op je telefoon krijg je altijd meer data bij dan je denkt. De app zelf is misschien 10 mb, maar de extra resources die het nodig heeft, kunnen meer opslagruimte nodig hebben. Ik zelf merk dat als ik genoeg intern geheugen heb, dat mijn smartphone soepel werkt. Wanneer het vol wordt wordt je gek gemaakt met meldingen. Je kan dan meeste Apps installeren op je geheugenkaart, maar ja, die moet dan ten allen tijden in je smartphone zitten en niet beschadigd raken. Apps werken sneller als je ze intern hebt opgeslagen. Dit komt doordat de meeste geheugenkaarten een lage class hebben waardoor ze traag lezen/schrijven. Zoek je een telefoon, dan is het belangrijk om een zo groot mogelijk intern geheugen te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor je snelle en duidelijke antwoord! Ik weet nu waar ik aan toe ben :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel!