Waarom mag je niet in een vliegtuig of ziekenhuis internetten?

ik zat namelijk een gebruiksaanwijzing te lezen van een mobiele telefoon
en ik heb zelf een iPad
Ik was nieuwsgierig waarom het op de gebruiksaanwijzing stond

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1K

Het beste antwoord

Het klopt niet helemaal.
In veel gevallen mag het en kan het in vliegtuigen wel.

http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/internet/mobiel-internetten-vliegtuig.216329

Vliegtuigmaatschappij KLM Air France gaat begin 2013 experimenteren met het aanbieden van wifi tijdens vluchten. Het gaat in eerste instantie om een experiment in twee vliegtuigen.

Ook in ons ziekenhuis mag je tegenwoordig bijna overal je mobiel gebruiken.
Er zijn bepaalde afdelingen waar het nog verboden is, en die zijn dan goed aangegeven.
Op de nieuwe afdeling waar chemokuren worden gegeven is gewoon gratis Wifi
en mag je de hele dag internetten.

In het UMC Utrecht is vanaf 2012 overal in het gebouw draadloze internettoegang . Tot op dit moment is het overal toegankelijk behalve bij de poliklinieken.

Ook: Patiënten die in het IJsselland Ziekenhuis zijn opgenomen, kunnen op hun kamer draadloos internetten. Ook op de verloskamers en de dagbehandeling bestaat deze mogelijkheid. Echter niet op CCU en IC.

Dus in ziekenhuizen als ze modern genoeg zijn wel.
Alleen niet op afdelingen waar men zeer gevoelige apparatuur gebruikt.

*
Het staat op de gebruiksaanwijzing omdat het vrij nieuw is.
Omdat het nog niet overal mag.
Omdat men je daarvoor wil waarschuwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel

Andere antwoorden (3)

Het kan storing veroorzaken en dat kan in ziekenhuizen levensgevaarlijkzijn voor de zieken en bij vliegtuigen storing met radio naar de masten bij het vliegveld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In vliegtuigen kan je allang internetten/bellen, maar ze hebben het liever niet omdat iedereen dan bezig is mijn zijn telefoon of laptop waardoor de veiligheid niet meer gewaarborgd kan worden. Overigens veroorzaakt het tegenwoordig met alle moderne apparatuur geen storingen meer.

In een ziekenhuis geldt hetzelfde verhaal eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het verleden hebben mobiel telefoons storingen veroorzaakt in ziekenhuizen en vliegtuigen. Het stralingsniveau was toen hoger en de afscherming van de apparatuur was daar toen nog niet op berekent.
Tegenwoordig is het technisch niet meer nodig je telefoon uit te zetten in vliegtuig of ziekenhuis (tenzij je in een ziekenhuis loopt met oude apparatuur en een oude telefoon).

Sociaal gezien is het anders. Op bepaalde afdelingen (Intensive Care of Operatieafdeling en dergelijke) is het onnodig gebruik van een telefoon niet gewenst.

Vandaar dat er nog steeds organisaties zijn die het gebruik van een mobiele telefoon aan banden leggen.

Trouwens bij de sterrenwacht bij kamp Westerbork mogen ook geen mobiele telefoons aan. Zwakke straling is daar al schadelijk voor het onderzoek wat daar plaats vindt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel