Kan ik het simkaartje van een prepaid toestel van HI/KPN over doen in een ander prepaid toestel waar eerst een Vodafone kaart inzat?

Ik kocht op marktplaats een 2ehandsmobiel. Volgens verkoper simlockvrij en voor alle abonnementen te gebruiken. Dus ik dacht dat daar mijn KPN/Hi simkaart van mijn prepaidtoestel wel in zou kunnen. Eerst 'vroeg' het mobiel om de telefoonblokkeringscode en die kreeg ik van de verkoper en daarna 'vroeg' het mobiel om de pincode. De pincode van mijn eigen KPN/Hi -simkaart bleek het mobiel niet te accepteren en de verkoper wist ook verder niets.
Eerst bleek er een Voda fone simkaart ingezeten te hebben. Het is allebei een prepaidtoestel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Hoogstwaarschijnlijk is het toestel wat je gekocht hebt niet simlockvrij, anders zou dit gewoon moeten werken. Controleer het anders met een simkaart van iemand anders, als dit ook niet werkt, weet je het zeker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ter aanvulling als je een prepaid toestel koopt, zit hier vaak wel een simlock op van de provider waar je hem van koopt ( niet bij alle dus)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dit kan. Prijs kan ik je helaas niet exact geven, maar is tegenwoordig niet heel duur meer. Je kunt het ook googlen of markplaats. Maar tegenwoordig kun je het ook als je een beetje handig bent zelf doen. Je heb
ook veel programma's op internet die je imeinummer en type telefoon vragen en dan een code geven die je in moet voeren in je toestel ( zonder simkaart) en daarna is die simlockvrij.

Andere antwoorden (1)

Hij moet eerst simlockvrij zijn pas dan kun je abonnementskaarten of prepaidkaarten doen in een toestel van een andere provider - als je een tak van het bedrijf hebt kan het bijv wel vb. Sizz en T mobile (weet niet cker)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sizz is Vodafone geen T-Mobile