kan je een nummer terug vinden op een site of door een nummer te bellen, die je heeft gebeld?

mijn oma is vanacht door een jongen gebeld (ze heeft een onbekend nummer en staat nergens op internet/telefoongids). deze jongeman kon vanalles over haar vertellen (straatnaam en telefoonnummer en huisnummer).. nu wil ik graag weten of ik het gesprek kan terug vinden, al is het alleen maar een bewijs dat ze inderdaad is gebeld.

ik heb al haar provider kpn gebeld, maar deze zeggen dat ze dat niet kunnen. dit vind ik een rare verhaal, want zoiets moet kunnen.

het is op haar vaste telefoonnummer geweest.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
1.5K

Het beste antwoord

Doe aangifte bij de politie. Ze zijn verplicht dat serieus te nemen. Formeel is het geen mens verboden iemand des nachts op te bellen maar zodra je oma ter kennisgeving aan hem gezegd heeft geen prijs te stellen op zijn gebel en hij trekt zich er niks van aan is hij bezig met stalking en dat mag niet. De KPN mag formeel niet op eigen initiatief onderzoek doen. Dat is echt voorbehouden aan justitie. Wel vind ik dat de wet wat dit betreft verandert moet worden. Een provider is immers een soort vervoersbedrijf zij het niet van goederen of mensen maar het woord. Een vervoersbedrijf mag lastige klanten eruitbonjouren zonder dat daar justitie voor nodig is. Dat zijn de eigen reiscondities. Een provider zou dan na een klacht de verbinding (tijdelijk) kunnen blokkeren en meteen een mededeling daarover kunnen afgeven. En als dat niet kan dan zou ik, als ik een telefoonfabriekje had, een toestel op de markt brengen dat dat adres blokkeert net zoals mogelijk is aangaande internetsites.

Toegevoegd na 1 uur:
"dat dat adres blokkeert" moet zijn: met de mogelijkheid tot nummerblokkering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Natuurlijk heeft de KPN deze gegevens, maar deze mogen ze niet afgeven. Als je regelmatig gestalked wordt (je oma dan in dit geval) kun je de KPN vragen of ze de lijn willen monitoren. Mocht daar wat uitkomen, dan krijg je nog steeds niet te horen wie de stalker is, maar dan handelen ze het zelf af.
AWM
14 jaar geleden
Dan is er zoiets als omgekeerd zoeken maar als dit nummer niet vermeld staat in het telefoonboek zal het moeilijk worden

http://www.zoekopnummer.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn wel manieren om achter geheime nummers te komen.

Zie bijv dit verhaal:

http://geheimnummer.hasse.nl/

Toegevoegd na 23 minuten:
Deze truuc werkt niet meer ik heb deze link erbij gezet om aan te geven dat er wel manieren zijn. Naast deze truuc zullen er vast meer zijn. Tevens kun je uit het verhaal opmaken dat door het aanbieden van telefoon door verschillende aanbieders informatie (zoals geheime nummers) wel gedeeld moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou in ieder geval aangifte doen bij de politie en deze zaken vermelden. Als er grond is om er dieper in te duiken zullen ze dat zeker doen. De politie heeft sowiezo de mogelijkheid om telefoonnummers te koppelen aan adressen en personen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het nummer van de persoon die gebeld heeft bekend is, is er vaak wel iets te achterhalen, maar dat geldt weer niet voor 06-nummers.
Misschien kom je verder met onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt mij met all de verschillende providers zoals Tele 2 Upc Cayway Voipbuster Skype en vele anderen een onbegonnen werk .wat heeft de KPN met bv Voipbuster te maken ..Ik heb het wel over het internet bellen wat 70% op het momernt al doet .Zou denken vergeet het maar .De politie heeft wel andere dingen te doen hoewel ik nog steeds niet weet welke
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan maar het licht eraan wat voor telefoon je hebt anders zal dat niet lukken