Waarom kan ik een mobiel voor abonnementen niet gebruiken voor prepaid?

Toegevoegd na 4 dagen:
Ik kreeg vanmiddag pas de 2e hands mobiel binnen vandaar mij late reactie.
Het toestel zou voor alle abonnementen gebruikt kunnen worden en simlockvrij. Ik gebruik natuurlijk mijn eigen simkaart en code.
Ik moest wel de telefoonblokkering opheffen. Dat lukte na een paar pogingen met een code.
Toen 'vroeg' het toestel om de code die dus niet van mijn simkaart bleek.Nog 1 poging te gaan,. Wat kan ik nog doen als de verkoper geen code op kan geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Dat kan juist meestal wel. De reden waarom je geen andere simkaart kunt gebruiken is de simlock, maar die zit eigenlijk bijna nooit op een toestel wat je bij een abonnement krijgt. Andersom is vaak lastiger, omdat een prepaid toestel wel vaak een simlock heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, waarschijnlijk wel. Geen simlock is wat je wilt hebben.

Andere antwoorden (1)

In een simlockvrij toestel werkt ELKE simkaart, dus ook jouw prepaid kaart.
Andersom zou het kunnen zijn dat de provider het toestel "lockt", dan werken alleen simkaarten van die betreffende provider.
Wel is de provider verplicht om na 1 jaar na aanschaf gratis de unlockcode te verschaffen zodat elke simkaart werkt in t toestel