Hoe zorg ik ervoor dat mijn micro sd kaart het doet op windows 8 phone?

Als ik hem in mijn telefoon stop, dan geeft die geen melding. Ook kan ik geen foto's van mijn mobiel op de kaart zetten, want de optie 'opslaan op SD-kaart' is zeg maar licht grijs..
En hij zit er echt goed in, je hoort zeg maar een klik.

Kan iemand mij helpen please?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Belangrijk is bij een nieuwe kaart dat de kaart geformatteerd is volgens een systeem dat herkend wordt door de mobiel (bijv. FAT32, NTFS etc). Kijk daarvoor in de specs van je telefoonhandleiding.
Formatteren van de kaart kun je ook op je PC uitvoeren met behulp van een kaartlezer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord, maar ik heb FAT, FAT32, NTFS en exFAT geprobeerd maar niks helpt :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het een nieuwe SD kaart, dan zou deze gewoon defect kunnen zijn. Het kan ook zijn dat het type niet wordt ondersteund.Probeer eens een andere om uit te sluiten dat het aan je telefoon ligt.