Is er een app of andere mogelijkheid dat bluetooth pas aangaat wanneer het binnen het bereik komt van een geinstalleerd apparaat (handsfreeset auto)?

Ik wil bluetooth eigenlijk altijd uit hebben om stroom te sparen op mijn mobiele telefoon en pas wanneer ik in de auto stap dat dan automatisch bluetooth aan gaat en ik dus in de auto kan bellen/gebeld worden. Ik heb geen zin om elke keer wanneer ik in de auto de bluetooth aan te zetten en als ik eruit stap weer uit te doen. Is daar iets voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
5.7K

Antwoorden (4)

Nee, want om met Bluetooth apparaten te kunnen verbinden moet Bluetooth aanstaan.
Als je telefoon de nieuwe Bluetooth versie 4.0 ondersteunt, kun je gebruik maken van BlueTooth Low Energy (BLE), wat het verbruik behoorlijk vermindert. Zowiezo verbruikt BlueTooth al veel minder energie dan WiFi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is een appje, dat heet Juicedefender. Deze app zet alle verbinden (behalve telefoon) uit als deze niet gebruikt worden en checkt om de zoveel tijd of er een verbinding binnen bereik is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enige wat wel helpt is de bluetooth automatisch aan laten zetten wanneer de telefoon aan de lader hangt. Ik gebruik "Bluetooth Swith" daarvoor.
Je zou ook de bluetooth aan kunnen laten zetten op basis van je positie/plaats waar je bent. Maar in de auto is dat dan niet handig.
Verder geeft het helaas geen mogelijkheid om je bluetooth aan of uit te zetten automatisch. Of je zet een groot knopje op je homescreen waarmee je de bluetooth aan en uit zet. "Bluetooth Toggle Switch".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Auto Bluetooth is een app de je bluetooth aanzet bij een oproep en het weer uitzet daarna.
Misschien dat je daar wat aan hebt.