kan ik verdere stappan ondernemen tegen mobistar?

ik heb een factuur ontvangen van mobistar dat ik 150euro contractbreuk moet betalen
nu heb ik een contract getekend in januari 2009 voor 36 maanden en was dit verstreken en wilde ik overstappen naar telenet
toen ik dat gedaan had kreeg ik die factuur en heb hen opgebeld en zouw ik een telefonisch contract aangegaan zijn ik heb dat dus niet gedaan en zij kunnen niks bewijzen.
na herhaaldelijke keren bellen is er nog niks verandert
wat kan ik doen kan ik ze aanklagen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik woon in belgie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan het anders maken, maar het lijkt me dat ook in België geldt dat een overeenkomst aantoonbaar moet zijn en dus dat Mobistar het bestaan van een overeenkomst moet aantonen. Kan zij dit niet dan is er geen grond voor het betalen van een opzegvergoeding.

Antwoorden (1)

Ik begrijp hieruit dat je een contract had bij Mobistar, welke een looptijd van 36 maanden had. Na het verlopen van de abonnementsperiode heb je een nieuw contract afgesloten bij Telenet. Nu spreekt Mobistar je aan voor betaling van EUR 150,-- vanwege contractbreuk. Indien jij, of Telenet namens jou, na verloop van de initiele abonnementsperiode het contract hebt beeindigd, dan ben je helemaal geen opzegvergoeding verschuldigd en raad ik je aan dit schriftelijk, aangetekend en/of per e-mail, aan Mobistar te berichten. Schrijf hierbij tevens dat je niet zult gaan betalen en dat eventuele administratie- en incassokosten dus voor eigen rekening zullen zijn.
Indien Mobistar blijft volharden in haar standpunt dat telefonisch een nieuw contract is afgesloten, zou ik vragen naar de overeenkomst waarop zij zich beroept. Indien zij dit niet kan aantonen is er niks aan de hand en kun je volstaan met voormeld briefje. Indien zij wel een contract overhandigd kun je nagaan of de colportagewetgeving wel is toegepast en dus of zij jou hebben gewezen op de 7 dagen bedenktijd bijvoorbeeld. Indien dit niet het geval is kun je de eventuele totstandgekomen overeenkomst vernietigen. mocht je nog vragen hebben dan hoor ik die graag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb al meerdere malen gebeld met mobistar en zij zeggen dat het telefonisch is en ze dus geen bewijs kunnen geven. ook heb ik al geschreven en gemaild naar mobistar steeds met datzelfde antwoord
en nu?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan lijkt het me duidelijk, er is geen overeenkomst. Ik raad je aan Mobistar dit schriftelijk te melden met daarbij dat je geen grond ziet voor het betalen van een opzegvergoeding en dit dus ook niet zult doen en dat eventuele administratie- en incassokosten voor eigen rekening zullen zijn. Mochten ze blijven volhouden dan stel je maar weer een vraag. Ik verwacht dit niet namelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er hoort altijd een bandopname te zijn van een contract. Als dit niet overlegd kan worden, kan Mobistar ook niets bewijzen.