Is het mogelijk om via internet te bellen ( bijvoorbeeld Skype) met behulp van een mobiele telefoon met een internetverbinding?

wat moet ik daarvoor doen/hebben?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (9)

Ja is mogelijk.
Ik heb zelf een abonnement bij KPN Internet plus bellen.
Kan je nog gratis naar alle vaste nummers in Nederland bellen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als jij een mobiel hebt waar SKype op te installeren is wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit kan praktisch gezien alleen als je een 3G internet verbinding op je telefoon hebt (of Wifi). Je hebt namelijk een behoorlijk snelle verbinding nodig om via Skype te kunnen bellen. Ik heb het wel eens gebruikt op een WindowsMobile telefoon met vodafone 3G en dat werkt best goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit kan wel, maar mag absoluut niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sowieso moet je of 3G of/en WIFI op je telefoon beschibaar zijn. WIFI is handig als je een thuisnetwerk hebt. Buiten de deur gebruik je 3G. Daarnaast is Fring (www.fring.com) een handige programma op je telefoon. Je kan dan via de bekendste messengers je contacten bereiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met Skype en Fring kan het al. Het gebruik neemt nog niet zo toe, maar een keer gebeurt dat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is gewoon mogelijk en toegestaan. Via de link onderaan kom je op de site. In het stuk staan namelijk links om het te downloaden. Gewoon gratis en legaal.

Skype op iPhone werkt niet over 3g-netwerk - update

Door Arnoud Wokke, dinsdag 31 maart 2009 12:38, views: 17.088

De iPhone-applicatie van telefoniedienst Skype heeft wifi nodig om te kunnen bellen. De andere functies van de software zijn wel met gsm en umts te gebruiken. Met de Windows Mobile-versie van Skype kunnen gebruikers wel via een 3g-netwerk bellen.

Skype is sinds dinsdag via de App Store te downloaden, zo heeft het voip-bedrijf laten weten. De applicatie kan altijd gebruikt worden om contacten en instellingen aan te passen en om te chatten, maar bellen moet via een wifi-verbinding. De Windows Mobile-versie, waarvan onlangs testversie 3.0 uitkwam, kan wel bellen via 3g-netwerken, al waarschuwt Skype wel dat de belkwaliteit minder kan zijn dan via wifi. De Java-versie, die in januari uitkwam, kan ook bellen via een gsm-netwerk, al moeten de gebelde minuten dan wel bij de provider worden afgerekend.

Het verschijnen van de iPhone-applicatie is geen verrassing. Vorige week ging het gerucht al dat de software op het punt van verschijnen stond. Nokia wil de Skype-software met nieuwe toestellen meeleveren, maar ligt daarover in de clinch met Britse providers. Die vrezen dat mensen minder gaan bellen als Skype op de telefoon staat.

Update 14:40: T-Mobile Nederland laat in een reactie weten dat iPhone-bezitters en andere klanten de T-Mobile-netwerken mogen gebruiken om via Skype te bellen. "T-Mobile staat voip-diensten op zijn netwerk toe. Wij blokkeren het gebruik van de Skype-applicatie op geen enkele manier en op geen enkel netwerk. Dat de Skype-applicatie niet via 3g werkt, ligt aan de applicatie zelf."
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja ga maar naar

www.voipbuster.com \succes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Fring in combinatie met 3G+ of Wifi met een voipcheap account en dan in fring de Sip gegevens installen voor voipcheap. en je kan gratis naar huisnummers bellen en 10 cent per minuut naar mobiele nummers.