Is het nog wel rendabel om een telefoonverzekering af te sluiten?

Ik heb in de afgelopen 2 jaar er 4 keer aanspraak op gemaakt; 2 keer omdat het softwaretechnisch niet klopte en 2 keer waterschade (1 keer biosje en in een grote beker cola en 2e keer toilet). Is het nog wel slim om iets van een telefoonverzekering af te sluiten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee nooit doen. Dit valt met gemak onder je inboedel verzekering....

Het beste antwoord

Bij iets verzekeren geldt de regel:

Als je de kosten bij verlies/kapot gaan makkelijk kan dragen dan niet verzekeren, anders wel.

Je moet voor jezelf dus uitmaken of je wel een eventueel verlies "te overkomen" is.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een telefoon verzekering is altijd slim. Het bedrag van je verzekering is altijd minder dan een nieuw toestel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De softwaretechnische fouten horen onder de garantie te vallen; daar hoef je dus geen verzekering voor af te sluiten. Ook als bij normaal gebruik knopjes niet meer werken of er andere fouten aan het licht komen zou ik altijd eerst voor de garantie gaan. Ze moeten een deugdelijk product leveren ovor dat geld.

Ik lees dat je een beetje onhandig bent. In dat geval is het misschien wel een goed idee om een verzekering af te sluiten. Aan de andere kant: als je er voorzichtig mee omspringt kun je het geld voor de verzekering besparen. Een paar jaar opsparen en je kunt dat geld aan iets anders uitgeven!

Van de telefoon met touchscreen is het schermpje erg kwetsbaar. Als je met je telefoon in je broekzak tegen een tafelrand of deurpost loopt kan hij snel breken. Door een beschermhoesje te kopen en hem zo min mogelijk in je broekzak te stoppen is het risico kleiner dat je mobiel kapot gaat.

Of het slim is is lastig vooraf te zeggen, maar kijk of je hem denkt nodig te hebben en weeg dat af tegen wat het kost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat verzekeren van je mobiel altijd slim is. De smartphones van tegenwoordig zijn zeer dure producten en worden vaak i.c.m. dure abonnementen verkocht.

Waar je wel op moet letten is het volgende: Aangezien je al 4x aanspraak hebt gemaakt op je verzekering, kan het zo zijn dat je niet meer wordt geaccepteerd.