De softwaretechnische fouten horen onder de garantie te vallen; daar hoef je dus geen verzekering voor af te sluiten. Ook als bij normaal gebruik knopjes niet meer werken of er andere fouten aan het licht komen zou ik altijd eerst voor de garantie gaan. Ze moeten een deugdelijk product leveren ovor dat geld.
Ik lees dat je een beetje onhandig bent. In dat geval is het misschien wel een goed idee om een verzekering af te sluiten. Aan de andere kant: als je er voorzichtig mee omspringt kun je het geld voor de verzekering besparen. Een paar jaar opsparen en je kunt dat geld aan iets anders uitgeven!
Van de telefoon met touchscreen is het schermpje erg kwetsbaar. Als je met je telefoon in je broekzak tegen een tafelrand of deurpost loopt kan hij snel breken. Door een beschermhoesje te kopen en hem zo min mogelijk in je broekzak te stoppen is het risico kleiner dat je mobiel kapot gaat.
Of het slim is is lastig vooraf te zeggen, maar kijk of je hem denkt nodig te hebben en weeg dat af tegen wat het kost.