Wat zijn de verschillen tussen de besturings systemen van Samsung (S3) Apple (Iphone) en Htc (one x + ) ?

Welke verschillen zijn er in de besturing van het systeem ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

De HTC en de Samsung maken gebruik van het besturingssysteem van Google: Android.
Apple maakt gebruik van zijn eigen besturingssysteem, genaamd iOS.

Het ligt er maar net aan wat jij beter vindt. Sommige mensen zeggen dat iOS beperkter is dan Android. Met Android kan je meerdere dingen aanpassen, wat bij iOS niet kan.
Apple maakt nu gebruik van hun eigen maps, wat veel mensen verschrikkelijk vinden. Volgens mij heeft Apple al de maps uit hun systeem gehaald omdat er bijna niks van klopt.
Google gebruikt hun eigen Google Maps, die wel goed functioneert.

De discussie welke nou beter is zal oneindig door gaan. Kies maar de telefoon die jij het fijnste vindt, niet omdat andere mensen zeggen dat de ene beter is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

1 erg groot verschil is dat iOS (iPhone etc) een closed source is oftewel je kan alleen dingen installeren die apple goed keurt. (Tenzij je hem jailbreakt natuurlijk)

Samsung + htc hebben beide Android en die is open source dus kan je zelf beslissen wat je wel en niet wilt installeren.

Een open source brengt dan ook een klein gevaartje mee en dat is dat je mobiel ook wel meer vatbaarder is voor virussen, terwijl de Appstore van Apple gecontroleerd door Apple zelf is.