Spam via mobiele telefoon, iemand ervaring mee? En kan ik dit blokkeren?

Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag een spambericht op mijn mobiele telefoon (een ''normale'' gsm , geen smartphone)
Mijn nummer is nog nooit op een site of iets dergelijks ingevoerd , en dit nummer wordt maar door 1 iemand gebruikt om naar te bellen. Vraag me nu toch af hoe dit mogelijk is dat ik spam via mn telefoon ontvang, hebben meerdere hier ervaring mee ? Het betreft een Lycanummer. Ik heb nog niet naar de klantenservice gebeld, ik was van plan dit vandaag of anders na t weekend te doen.

Het spambericht ;

DEAR SIR, I AM INTRESSTED TO INVEST HUGE AMOUNT OF FUND IN YOUR COUNTRY INREAL ESTATE OR TRANSPORTATION.EMAIL ME AT MACKAY04@OZU.ES FOR MORE DETAILS.TNX

Afzender; 61435724300

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K

Antwoorden (1)

Spam is het wel zeker.
Aangezien dit een buitenlands nummer is hoop ik voor u dat je niet betaald hebt of gedeeltelijk betaald hebt voor deze sms.
Ik persoonlijk zou afwachten of dit nog eens krijgt en je factuur of belwaarde in het oog houden dat er niets vanaf getrokken word, moest dit wel het geval zijn zou ik dit onmiddelijk aangeven bij je huidige operator, misschien is het beste om dat je persoonlijk tot aan een winkel van je operator aan te melden.

Greets,
SDFerker