Waar kan ik het gemiddelde verbruik van Surf & Mail totaal (van kpn) vinden?

Na heel veel gedoe en maanden wachten heb ik eindelijk Surf & Mail totaal op mijn mobiel. Deze service van KPN stelt eigenlijk maar één eis: En dat is dat je niet meer dan 10x de hoeveelheid aan MB's binnenhaalt als het gemiddelde van alle gebruikers samen. Dus stel, het gemiddelde is 10 MB en ik zou 100MB binnenhalen dan zou ik problemen krijgen.
Echter ik schijn nergens terug te kunnen halen wáár precies dan het gemiddelde staat.

Het is toch logisch dat je dan ook ergens het gemiddelde in de gaten kunt houden en je er daar aan kan aanpassen? Nu is het maar hopen dat ik er niet 10x boven zit. Misschien zijn de Surf & Mail totaal gebruikers wel heel zuinig en ik juist niet.

Heeft iemand enig idee waar ik dit terug kan vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Dit gemiddelde wordt angstvallig geheim gehouden zo lijkt het. Volgens mij kun je het niet vinden.

Het is eigenlijk ook wel logisch, als het bekend was en veel mensen zouden de grens op gaan zoeken dan verschuift het gemiddelde ook een stuk omhoog, dit kan inderdaad gebeuren omdat het volgens mij (in het geheim dus) wel elke maand opnieuw bepaald wordt.

Ik heb ook Surf en Mail en ik weet wel dat je het al aardig bont zou moeten maken (is mijn subjectieve indruk) om over de grens te komen. Als je over de grens komt krijg je overigens een waarschuwing, ik geloof dat als je het nog eens doet dan krijg je nog een waarschuwing, ik meen daarna zelfs nog een keer en pas bij de daaropvolgende overschrijding wordt je overgezet naar een duurdere databundel met een hogere limiet, helaas heb ik daar de bron niet van bij de hand, maar ik heb het wel degelijk in hun voorwaarden of een ander dergelijk stuk van KPN gelezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ helemaal mee eens. Wel handig ook van kpn, want nu kunnen ze dus ook een rekening sturen a;s je er minder dan 10x overheen gaat ;-)
(geen idee hoe dat abbo in elkaar zit verders)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn er best wel terughoudend mee hoor, ze zullen niet zomaar beweren dat je over die limiet heen zit en pas als je het meerdere periodes achter elkaar 'fout' blijft doen ondanks alle waarschuwingen dan pas gaan ze je overzetten naar een ander abonnement wat inderdaad het nodige meer kost, een rekening sturen doen ze niet zo gauw, ik geloof dat je eerst een SMS krijgt, als je die negeert en je doet het de volgende maand weer dan wordt het een brief, ik meen dan nog een brief de maand daarna (maar ik kan me vergissen op dat punt) en pas dan wordt je overgezet naar de een of andere databundel die eigenlijk voor zakelijk gebruik bedoeld is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja klopt mlodewijk. Eerst sms, dan brief dan nog een brief en daarna word je overgezet naar dat abbonemnt van 15 euro. Onbeperkt internetten. Je hebt wel gelijk hoor, met dat ze dat bewust niet neerzetten misschien. Maarja, wel jammer.. zo kun je 't zelf niet in de gaten houden. Wat is jou maandelijkse verbruik? (staat op mijn KPN gedeelte?) dan heb ik iig IETS houdvast om te vergelijken. Als jij er nog nooit problemen mee gehad hebt , dan zit ik ook wel goed ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik het mobiele internet bijna dagelijks wel even om mails te checken en dergelijke, maar ook websites zoals GV en forums bezoek in onderweg, ook gebruikt mijn Google maps de verbinding nogal ruim om kaarten te downloaden en zo, gek genoeg staat er bij Mijn KPN altijd 0,0Mb als verbruik, maar misschien komt daar alleen verbruik te staan voor streamng media zoals Youtube of zo, want dat wordt wel apart in rekening gebracht namelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh is las ergens anders dat youtube daar niet onder valt.. ai dan moet ik daar dus mee op houden. bij mij stond er namelijk (nu al) 19 Mb.. yikes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja youtube en zo veroorzaakt bij mij dat er een applicatie voor gedraaid wordt (zichtbaar met een symbooltje op het scherm, bij de batterijindicator), als ik dat doe dan betaal ik geloof ik rond de 23 cent per Mb of zo als ik me niet vergis in de hoogte van het bedrag.

Andere antwoorden (1)

Hallo,

Een bekende vraag voor mij dus ik zal het even uitleggen.

Het gemiddelde verbruik zou je kunnen opvragen als je naar KPN belt via 1200 via je mobiel of 0612001200 via een vaste telefoonlijn. Na een beetje lief doorvragen zouden ze die gegevens voor je moeten kunnen opzoeken in de systemen. Heb je de eerste nieuwe factuur inclusief je data abonnement al ontvangen? Vaak staat hier ook iets over op de factuur.

Dit zegt overigens alleen iets over je eigen gemiddelde verbruik en uiteraard niets over het verbruik van alle andere klanten van KPN. Om die reden zal KPN nooit zomaar je gaan (en mogen) afsluiten. Mocht je boven het gemiddelde uitkomen, dan krijg je eerst schriftelijk (en geloof ik ook per sms) een waarschuwing. Mocht je de volgende factuurperiode er weer overheen komen dan krijg je nog een laatste waarschuwing. Tegen die tijd heb jij al kunnen overstappen naar een ander data abonnement..

Als je er niet uit komt met KPN, laat het mij even weten. Je kan me persoonlijk dan een berichtje sturen. Ik werk zelf bij KPN dus kan je dan op weg helpen indien nodig.

Succes!