Hoe sluit ik mijn telefoon met zo'n oude telefoonstekker aan m'n modem?

Er zit zo'n ethernet achtige aansluiting op waar ik blijkbaar m'n telefoon op moet zien aan te sluiten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
7.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat wil je precies doen, met je pc inbellen via een analoog modem? Of bedoel je gewoon een netwerk router?
Wat heb je nu in gebruik, en wat wil je bereiken?

Het beste antwoord

Sommige telefoons hebben aan de telefoonkant net zo'n stekker. Dan kun je gewoon het snoer vervangen.
Als dat niet het geval is zul je een geschikte stekker moeten monteren, of een verloopkabeltje zien te vinden. Beiden zijn lastig voor niet-knutselaars.
Als het een telefoon met draaischijf is, zou het weleens kunnen dat die het niet doet op je modem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zit idd eenzelfde soort aansluiting aan het ding waar je de telefoon laat, niet goed gekeken...

Andere antwoorden (3)

Door gebruik te maken van een speciale telefooncontactdoos en deze kan dan met een RJ11 kabel aansluiten op je modem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een telefoon heeft 2 draden, blauw en wit.
In een telefoonstekker sluit u blauw aan de A-klem en de witte draad aan de B-klem.
Ik een RJ11 stekker komt klauw op klem 2 en de witte op klem 3 (zie afbeelding).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak zit de plug die jij nodig hebt al aan het snoer, maar steekt nog in de 4 polige plug voor in de muur. Kijk of het snoer niet vast in de 4 polige plug zit; als je hem eruit kunt halen kan hij zo in het modem.