Ik ontvang sinds een paar dagen de hele dag moppen van Mop2SMS, hoe stop ik dit? De berichten kosten €1,10 per bericht! Ik heb me nergens aangemeld..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je "mop2sms" wel goed gespeld ? Er is op google niks te vinden hierover namelijk. Lijkt me sterk dat jij de enige bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik kon ook niets vinden vandaar mijn vraag hier.. Misschien dat ik zo in contact kom met iemand die er ook last van heeft gehad. Net ook nog een smsje met een klanttevredenheidsonderzoek ontvangen, wat denken ze wel niet.. Heb in de opmerkingen aangegeven dat ik graag in contact kom met een medewerker, beste kans lijkt me aangezien ik helemaal geen contactgegevens van ze heb en afmelden werkt ook niet.

Antwoorden (6)

Ik zou je simkaart eruit halen, dan kan je geen smsjes ontvangen en hoef je dus niet te betalen. Ik zou dan zo snel mogelijk naar een winkel van de provider van je telefoon gaan en daar even vragen of zij weten hoe je dit op kunt lossen, succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook eens veel ongevraagde mailtjes ontvangen. Heeft me heel wat gekost. Ik heb mijn provider gebeld en binnen 1 of 2 dagen was het opgelost. Probeer dat ook maar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zoek op onderstaande middels het nummer van ze de stopcode
11 jaar geleden
Ik heb exact hetzelfde probleem sinds vorige week. Afgelopen vrijdag heb ik op aanraden van mijn provider gechecked via payinfo.mobi of de dienst hier tussen staat. Niets te zien... Provider zei dat het dan wel goed zit en er niets berekend is voor de ontvangen smsjes.

Vandaag ontving ik mijn online factuuroverzicht waarop deze dienst WEL berekend is, bijna 100 euro bovenop mijn maandelijkse abonnement!

Provider natuurlijk weer gebeld, welke mij aanraadde mijn eerste sms op te zoeken waarin de afmeldcode staat (deze is niet online te vinden). Dit had ik natuurlijk allang gedaan dus was een beetje een dooddoener.

Nu maar een aangetekende brief naar de provider om dit te stoppen en het betaalde bedrag terug te storten. Sinds het begin is me namelijk verteld dat dit zeker niet berekend zou worden als het niet op deze payinfo.mobi vermeld stond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier kun je direct opzoeken wie de afzender is van het bericht: http://www.smsgedragscode.nl/
In het zoekveld kun je de gegevens invullen. Het bedrijf moet zich houden aan wettelijke afspraken en is verplicht binnen 3 dagen op je klacht te reageren.
Verder kun je een klacht indienen bij ConsuWijzer, een instantie van de overheid: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Mobiele_telefonie/Sms_diensten/Veelgestelde_vragen/Ik_heb_een_klacht_over_ongewenste_sms_jes_spam_wat_kan_ik_doen
Bovendien is het verstandig om je provider te informeren. Ook kun je eventueel nog een beroep doen op de geschillencommissie.
Pieter2011
11 jaar geleden
klinkt miss beetje flauw maar bij de meeste sms gebeuren
moet je een sms terug sturen met alleeen het woordje stop meestal lukt dit wel. in ieder geval kun je t proberen