Wat krijgt degene die jou belt te horen als je zijn/haar telefoonnummer (op een vast toestel) hebt geblokkeerd?

De nummermelder van mijn (vaste) telefoon gaf aan dat er vanuit het buitenland gebeld was. Via Google bleek dat ook talloze andere mensen, onder wie Belgen en Duitsers, zich afvroegen van wie het nummer is. Kennelijk gaat het om een Italiaans bedrijf, dat in heel Europa producten probeert te verkopen.

Op mijn (Panasonic)toestel kun je telefoonnummers blokkeren, dus dat heb ik gedaan. Ik vraag me af wat er in zo'n geval met een telefoontje gebeurt. De blokkade vindt niet plaats in de centrale maar op je eigen telefoon. Weet iemand hoe dat in z'n werk gaat? En krijgt een beller dan de ingesprektoon te horen of hoort hij helemaal niets?

Picture for question
Pieter2011
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.6K

Het beste antwoord

Die gene krijgt te horen: degene die u probeert te bellen neemt niet op. En u kunt ook een bericht achterlaten. De verbinding wordt nu verbroken