uit welk land wordt er gebeld als er 1400 voor het nummer staat?

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry, ik bedoel 0014, kan ik niet meer veranderen, dus de vraag: uit welk land wordt er gebeld als er 0014 voor het nummer staat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
10K

Antwoorden (3)

Volgens Wikipedia bestaat dit nummer niet....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Canada heeft het landnummer 001. Zie afbeelding. De 4 is dan van een bepaalde woonplaats.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Dat is 1 van de mogelijkheden ja, naast USA en veel landen in het Caribisch gebied. Bovendien is "4" op zich niet voldoende voor een woonplaats, de aera codes zijn daar 3 cijfers lang. En sommige Caribische landen gebruiken 1 zo'n area code.
+1 is voor de USA en Canada en vele landen uit het Caribisch gebied, zie http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_country_calling_codes#Zone_1_.E2.80.93_North_American_Numbering_Plan_Area .

Om te weten uit welk land het komt zul je ook de 2 cijfers na de vier moeten noemen, want Bermuda en Granada zijn landen die ook met 14 beginnen, dus als het niet 001441 of 001473 is, dan is het waarschijnlijk de USA.

Toegevoegd na 7 minuten:
Uiteindelijk zou je in deze lijst het juiste antwoord moeten kunnen vinden: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_North_American_Numbering_Plan_area_codes#400-499

Er zijn dus wel een paar 4xx area codes die in Canada liggen.