Hoe maak ik screenshots met mijn HTC Desire HD?

Ik ben in het bezit van een HTC Desire HD.
Maar ik weet niet hoe ik hiermee screenshots moet maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Zoek in de play store op screenshot en je krijgt veel resultaten voor screenshotapplicaties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De apps vereisen gewoonlijk root access op je telefoon, en dat zal je niet hebben.
Als je je telefoon niet wilt rooten, kan je gebruik maken van de USB-debugging optie (bedoeld voor app ontwikkelaars om hun werk te testen). Je kunt screenshots van je telefoon op je pc zichtbaar maken en daar opslaan.
Daarvoor moet je wel wat software op je pc geínstalleerd hebben.

Windows pc:
1. Installeer de Java Developers Kit: http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/index.html
Download hier de bovenste (nieuwste) JDK (niet de JRE) eb installeer die

2. Installeer de Android SDK: http://developer.android.com/sdk/index.html (de Windows installer_r18-windows.exe)

3. start de Android SDK manager en installeer de Google USB driver:
3.1 Dubbelklik (open) de onderste map genaamd Extras
3.2 zet een vinkje bij Google USB driver package en klik Install

4. Maak een shortcut naar de Dalvik Debug Monitor. Niet noodzakelijk, maar wel erg handig
4.1 Open de folder waar je de Android SDK (uit stap 2) hebt neergezet
4.2 rechtsklik ddms.bat, sleep naar je desktop en selecteer "Hier snelkoppeling maken"
Let op, het kan zijn dat er alleen ddms staat, als je file extensies zien hebt uitgeschakeld

Je pc bevat nu de software.
Om screenshots van je telefoon op de pc te zetten:
5. Stel USB debugging in
5.1 Instellingen - Applicaties - Ontwikkeling - USB-foutopsporing aanvinken. (Dit kan je verder aan laten staan)

6. Stel het USB verbindingstype in
6.1 Instellingen - Verbinden met PC - Standaardverbindingtype - HTC Sync (deze instelling wil je waarschijnlijk niet standaard aan laten staan)

7. Verbind je telefoon met pc met de USB kabel

8. Dubbelklik de Dalvik Debug Monitor shortcut (uit stap 4)
8.1 de eerste keer moet je aangeven of je wel of niet statistieken naar Google wilt sturen. Kies wat je wilt, en klik "Proceed"
8.2 Links boven staat je telefoon als het goed is. Selecteer die.

9. In de Dalvik Debug Monitor: Device - Screenshot
10. zet op je telefoon het scherm wat je wilt hebben
11. In de Dalvik: kies "Refresh"
12. In de Dalvik: kies "Safe"

Je kunt nu een ander scherm op je telefoon zetten, en stappen 11 en 12 herhalen.
Ben je klaar, sluit de Dalvik en zet je standaardverbinding op je telefoon op wat je wilt (stap 6.1)

Voortaan om weer screenshots te maken begin je bij stap 6.1

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan met de applicatie ' No Root Screenshot It.' De applicatie kost €3,49.