Hitte/Warmte is de ergste vijand van een batterij. Tijdens het opladen, moet u ervoor zorgen dat er voldoende lucht kan circuleren rond de telefoon, zodat de batterij is zo koel mogelijk blijft ook wanneer deze in gebruik is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opladen niet, maar als de batterij bijna leeg is en vrij koud van temperatuur, kan je door de batterij op te warmen (kan ook in je broekzak) de capaciteit enig sinds (verlengen). Kou zorgt namelijk voor minder capaciteit, dat is de reden dat zwakkere accu's in auto's, meestal in de winter het helemaal laten afweten.