Hoe kan ik het 3G of GPRS netwerk blokkeren op mijn Samsung Galaxy S zodat ik niet meer per ongeluk op het netwerk van mijn provider kan zitten?

Sinds een paar jaar heb ik een Samsung Galaxy S met abonnement van T-mobile met onbeperkt internet. Zelf heb ik een nieuwe telefoon gekocht en de Galaxy S wil ik graag aan mijn zoontje geven. Nu heeft mijn zoontje Prepaid en ben ik eigenlijk niet van plan een abonnement aan te schaffen omdat mijn zoon nauwelijks belt of SMS'jes verstuurt. Thuis hebben we een WIFI-Netwerk waar hij dan wel verbinding mee kan maken. Nu weet ikzelf dat deze telefoon erg snel verbinding pakt. Ik wil graag het 3G en GPRS netwerk blokkeren zodat hij niet buitenshuis netwerk pakt maar alleen de WIFI thuis, zodat mijn zoontje niet iedere week aankomt dat zijn beltegoed op is.
Hoe kan ik dit blokkeren zodat ik zeker weet dat hij geen 3G pakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
3K

Het beste antwoord

Via Instellingen - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken kun je het vinkje bij Gegevenstoegang uitzetten. Je zoontja zal dit waarschijnlijk zelf wel weer aan kunnen zetten. Daarom kun je ook de instellingen verwijderen.
In bovengenoemd scherm klik je op Namen toegangspunten. Vervolgens kies je een van de APN's. In het daaropvolgende scherm klik je op de menuknop en kies je voor APN verwijderen. Dit hethaal je voor alle APN's.
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op de Galaxy S2 (vrijwel hetzelfde als de Galaxy S, dus ik denk dat je er wel uitkomt):

Instellingen - Draadloos en netwerk - Mobiele netwerken:
Pakketgegevens gebruiken UITvinken
Roaming UITvinken

(nog steeds onder Mobiele netwerken:)
Namen toegangspunten - T-Mobile aantikken - vervolgens met de menuknop: APN verwijderen