Als je je pukcode van je mobiel kwijt bent kan je hem dan nog "open" krijgen?

Wij bellen haast nooit mobiel. Nu is mijn man de pukcode van zijn mobieltje kwijt. Moet hier ergens in huis zijn, maar 5 jaar geleden opgeborgen en nu niet meer te vinden. Kan die mobiel nog "open" gemaakt worden?

Hij had net gisteren een nieuwe simkaart en voor €10 nieuw beltegoed gekocht omdat hij de oude had laten verlopen (Prepaid van KPN; moet je ieder half jaar 1 x mee bellen). Volgens ons heeft hij er 27 mei voor het laatst mee gebeld dus het halve jaar is nog niet om maar in de winkel zeiden ze dat de oude simkaart verlopen was.Snap ik dus niet.

Als die telefoon nu naar de filistijnen is, kan hij die simkaart dan wel in een ander toestel gebruiken?

Toegevoegd na 3 dagen:
Hij heeft een nieuwe simkaart laten plaatsen en een bon mee naar huis gebracht met €10 beltegoed erop. Hij heeft z'n mobiel thuis proberen open te doen door zijn pincode ( die bij de oude simkaart hoorde dus) te gebruiken. Hoe vaak hij dat geprobeerd heeft weet ik niet maar het toestel opende niet en vraagt nu om een pukcode. Ik heb de ballen verstand van mobiele telefoons en ben nog heel erg ziek, dus kan ik niet met hem naar die winkel. Wat moet ik nu doen met dat mobieltje?

Toegevoegd na 3 dagen:
0000 heb ik al geprobeerd; er gebeurt niets.

14 jaar geleden
in: Telefoons
4.4K

Het beste antwoord

Ja dat kan je bij de klantenservice alsnog terug vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dit is het juiste antwoord+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad het juiste antwoord. Alleen, zoals ik de vraag lees (nieuwe sim gekocht) zouden ze die pukcode helemaal niet nodig moeten hebben...

Andere antwoorden (2)

Ik dacht dat de puk code simkaart afhankelijk was. Als hij een nieuwe simkaart heeft zit daar dus ook een puk code bij.

Toegevoegd na 1 minuut:
Let er trouwens ook even op dat als hij een gewijzigde pincode gebruikt deze nu dus ook niet werkt op de nieuwe simkaart. De pincode zit ook op de simkaart en dus niet in het toestel. Een nieuwe simkaart heeft meestal de pin 0000 (nullen), ook dit moet in de begeleidende papieren staan uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De pukcode hoort bij de sim, niet bij het toestel.

Belangrijkere vraag voor jullie is: is het toestel simlockvrij? Zo niet, dan kan je niet bellen met de sim van een andere maatschappij. Ga dan even naar een belwinkel, daar kunnen ze het toestel simlockvrij maken, zodat je je nieuwe sim gewoon kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Toestel is niet simlockvrij maar kan ik wel vragen bij KPN als ik weer beter ben, want het is al meer dan 5 jaar oud. De nieuwe simkaart is van Hi (dus KPN), de oude was, geloof ik, van KPN. (nooit zo op die dingen gelet ;-) want is niet mijn mobieltje)