Waarom hebben veel klantenservices kosten verbonden voor telefonische hulp? En waar gaat dit geld naartoe?

Ik bedoel hiermee de kosten p/m. Het lijkt me ontmoedigend werken om de klantenservice te raadplegen, ook bij het afsluiten van een abonnement of verlengen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Dat geld gaat gewoon naar het betreffende bedrijf. Daar wordt bewust voor gekozen. Het is zelfs zo, dat als je lang moet wachten, je dubbel gepakt wordt, want wachten is nooit leuk, en je moet er nog voor betalen ook. In principe komt dat neer, op hoe slechter een klantenservice is georganiseerd, hoe meer er op wordt verdiend. Daar komt steeds meer kritiek op, en er zijn plannen om het wettelijk aan te pakken, dat je tenminste niet hoeft te betalen voor de tijd dat je in de wacht staat.

Het is simpel:
Als je een zorgverzekering afsluit bij b.v Azivo voor 107 Euro per maand, dan kost het je niets (of alleen lokaal tarief) als je de klantenservice nodig hebt. De kosten voor die service zijn al verwerkt in de hoogte van de premie
Sluit je een zorgverzekering af bij b.v. Anderzorg voor 96 Euro per maand, dan scheelt dat veel, maar als je een probleem hebt, ben de de klos. Want dan moet je fors betalen voor telefonisch contact.

Precies hetzelfde geldt voor internetproviders. Als je b.v. 45 Euro per maand betaalt voor je abo, is de klantenservice gratis of goedkoop. Bij een scherp geprijsd abo bij een ander betaal je flink, via de telefoonkosten voor de klantenservice, maar maandelijks ben je goedkoper uit.

Op zich is het nog niet zo'n gek systeem. Want je kunt kiezen. Denk je nooit of nauwelijks de helpdesk nodig te hebben, dan kun je een goedkoop abonnement afsluiten, maar zit je bijna iedere dag met een technisch probleem, kies dan voor een duurdere provider, die geen of nauwelijks kosten rekent voor telefonisch contact.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die afweging heb ik inderdaad gemaakt bij het kiezen van mijn internet provider.... heb ik zin in elke dag technische mankementen of niet? Heb toch gekozen voor elke dag technische mankementen..want dan is de service uiteindelijk beter.

Andere antwoorden (1)

Dát geld verhoogt de omzet van 't bedrijf! Service levert tegenwoordig dus geld op.....