Wat kan ik doen tegen het slechter worden van de batterij van mijn HTC smatphone?

Ik heb hem nu zo een 9 maanden. In het begin kon ik er 2 a 3 dagen mee doen, dan was de batterij leeg.
Nu kan moet ik blij zijn als de batterij net 1 dag mee gaat. Dit betekend VOORAL geen GPS aanzetten, niet teveel internetten en eigenlijk ook geen spelletjes spelen.

Voor mij valt hier het nut van een smartphone eventje weg maar okee.

Heeft er iemand tips om de batterijduur te verbeteren, de volgende maatregelen heb ik al genomen (tips van andere):
- Zwarte achtergrond, scheelt erg veel door de helderheid die sommige (soms bewegende) achtergronden nodig hebben.
- App killer, sluit alle apps af als je ze niet meer gebruikt
- Helderheid van het scherm niet op automatisch maar op handmatig en een stuk lager.

Zijn er bijvoorbeeld tips over het opladen? Moet ik dit een minimaal aantal uur doen? Ook al geeft de telefoon aan dat hij vol is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Mischien is je batterij kapot
Je kan het beste je batterij een keer helemaal leeg laten lopen. En dan weer op de lader zetten mocht hij weer snel leeg gaan dan zou ik even een andere accu halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan er niet veel aan doen maar het volgende product helpt je wel weer meer batterij tijd terug te krijgen...
het is deze week bij bol.com voor 20 euro te koop dus dat is misschien een goede optie.

Je kan er ook voor kiezen een nieuwe batterij te kopen maar dat zal duurder uitvallen. Elke batterij gaat een keer kapot (zal snel leeg gaan) omdat batterijen "verbruikt" worden ook al laad je ze weer op.