Is het mogelijk om het deel van je geheugen op je mobiel dat voor sms'jes is bestemt groter te maken zodat je meer sms'jes kan opslaan?

Laatst was mijn mobiel vol met 500 sms'jes waardoor ik een groot deel moest verwijderen. Ik ging me afvragen of het mogelijk was om het aantal sms'jes dat je kan opslaan te vergroten.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb een LG Cookie, met een Hi abonnement, ik heb geen geheugenkaart, ik vroeg me alleen af of ik het gedeelte van mijn telefoongeheugen dat voor sms'jes is bestemt kon vergroten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Veel GSM's hebben een vast geheugen voor berichten (SMS). Dit geheugen zit vastgesoldeerd in je GSM en wordt aangestuurd door een geheugencontroller die enkel een beperkt gebied kan adresseren. Daarmee is het vrijwel uitgesloten het geheugen in conventionele GSM's te wijzigen.

Voor de GSM's met geheugenkaarten kan het evt. mogelijk zijn het gehele geheugen voor SMS'jes te gebruiken, maar dit ligt aan de programmatuur van de GSM en zal per merk anders zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij kan dat als je er een grotere geheugenkaart in stopt maar dat is natuurlijk model afhankelijk. Staat vast wel in je boekje of anders bij de 'veel gestelde vragen' van de provider en/of merk mobiel.

Maar waarom bewaar je zoveel smsjes??? Ik knikker ze meestal meteen weg tenzij het wel een heel lief c/q belangrijk smsje is.

Toegevoegd na 48 seconden:
Met mijn telefoon is het overigens ook mogelijk smsjes te kopieren naar mijn pc... misschien is dat met de jouwe ook mogelijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is soms wel mogelijk, maar vrij zinloos, omdat je telefoon er doorgaans super traag van wordt!
En waarom zou je in hemelsnaam meer dan 500 sms-jes willen bewaren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak een backup van die smsjes... Elk goed mobieltje kan dat toch... En in België zijn er voor 8 euro simlezers te koop, bij de Delhaize zelfs... Daar stop je een simkaartje in en die leest alles netjes uit... Daarna wis je die en dan weet je toch alles nog...

Succes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is afhankelijk van het merk en type mobiel dat je gebruikt. Kan je daarover iets roepen zodat er een goed antwoord kan worden gegeven?

Wat algemene info:
- BlackBerry's hebben geen last van deze situatie
- De wat uitgebreidere Nokia's bieden een optie om aan te geven op welk soort geheugen de SMSjes moeten worden opgeslagen. Telefoongeheugen of geheugenkaart-geheugen.