hoe zorg ik er voor dat de batterij van mijn samsung gio minder snel leeg gaat ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Download een app die alle niet benodigde applications op de telfoon afsluit.
Schakel wifi uit als je die niet nodig hebt en schakel het in wanneer je het wel nodig hebt.
Bluetooth is ook een energieverslinder.
Bewegende wallpapers ook.
Laat de batterij helemaal leeg gaan voor dat je deze weer oplaad.

Echter helaas zijn de batterijen van een Samsung altijd reeds een probleem geweest, de eerste 6 maanden houden ze het goed uit en daarna wordt het sterk minder en loopt de batterij snel leeg, zekers als je games speelt, internet gebruikt etc.
Dit jaar/volgend jaar komt er een nieuwe soort batterij op de markt die een veel langere levensduur heeft en veel langer energie lan leveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn weinig telefoon met echte kwaliteit batterijen daar eigenlijk elke fabrikant batterijen gebaseerd op het zelfde principe gebruikt.
De enigste telefoon die ik heb gehad die het langer uit hield dan andere, was een Motorola.
Nokia hield het langer uit dan Samsung maar ook bij Nokia hetzelfde probleem na verloop van tijd.
Ik weet niet hoe Motorola nu is met de batterijen, daar ik nu een Samsung Galaxy gebruik. Hopelijk komen die nieuwe generatie batterijen snel uit, dan hebben wij in elkgeval een probleempje minde.

Andere antwoorden (2)

mocht je bluetooth altijd aan hebben staan is het beste die uit te zetten als dit niet nodig is. maar dit doet overigens ook geen wonderen hoor scheelt alleen wel iets

Toegevoegd na 1 minuut:
je zou ook het contrast van je mob wat lager kunnen instellen. (helderheid) of sneller op screensaver zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruik mijn galaxy note nu 2 keer zo lang na het installeren van deze app. battery defender