Welke smartphone gaat langer mee? Met een touchscreen of met een echt toetsenbord? Dank!

12 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Wouter wat een probleem , /dilemma maar je hebt al goede Antw , toch een opmerking toetsen slijten zeker die je vaak gebruikt met sms sen , ook toetsen nemen snel vuil op en vloeistoffen enz zijn direct killing . Ja je snapt hem nu wel . Maar neem een goed hoes je om bijv je iPhone , ja als als hij valt €€ het glas zeker bij de I 4 (s) de 3GS is 75%goedkoper (het glas) Dus wat je ook neemt met een 2jaar abonnement check de garantie bij een toetsen phone , en overweeg een verzekering bij een iPhone of een dik rubber bumper hoes . Leuke luxe problemen :) succes

Het beste antwoord

Ligt eraan hoe je er mee omgaat, als hij regelmatig valt zal ik geen touchscreen nemen. Gebruik zelf al 6 maanden een touchscreen en is al half stuk. met een echt toetsenbord gaan ze langer mee, want ze kunnen tegen een stootje. Een touchscreen is erg gevoelig.

Liefs!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bij een touchscreen gaan de toetsen niet kapot. Glas kan bij normaal gebruik niet slijten, toetsen wel. De elektronica is in principe even delicaat. Ik zou voor de touchscreen gaan.

Toegevoegd na 8 minuten:
Bij veelvuldig vallen (wat niet de bedoeling is) schat ik in dat de toetsenbord variant iets sterker is.
12 jaar geleden
Wouter2011
12 jaar geleden
Dank. Het (veelvuldig) vallen is idd niet de bedoeling. Maar het gebeurt soms. Hoe kleiner glas is, des te kleiner is de kans op beschadiging, denk ik...
Frimu2
12 jaar geleden
Klopt.....Echter hoe kleiner het glas, hoe minder smart ik hem vind.
het ligt eraan, bij een blackberry gaan heel snel de toetsen kapot en bij touchscreen ligt het eraan wat voor telefoon het is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf al ruim een jaar mijn touchscreen telefoon. Als je er redelijk zuinig en voorzichtig mee omgaat zoals niet bellen in de regen, je telefoon niet ondersteboven neerleggen (met scherm naar beneden), zo weinig mogelijk laten vallen, in je binnenzak stoppen en er een beschermhoesje voor koopt (als je niet zeker weet of je hem regelmatig laat vallen)... dan kan je er heel lang mee doen.

Dit geldt natuurlijk ook voor een telefoon met "echt" toetsenbord: niet op je scherm neerleggen, niet in de regen bellen, in je binnenzak stoppen, zo weinig mogelijk laten vallen en bedenken of je er wel of geen beschermhoesje omheen doet.

Uiteindelijk maakt het niets uit en gaat het om de kwaliteit (merk en daarvan de soort) van de telefoon zelf (hoe stevig is hij en hoeveel kan de mobiel hebben) en de accu uiteindelijk: de ene telefoon gaat jaren mee, de andere die houdt er alweer mee op na een jaar, soms al na een paar maanden, hoe zuinig en voorzichtig(of niet) je er ook mee bent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelf een touchscreen telefoon. Het is niet echt een fijne telefoon want hij belt zomaar als hij in je broekzak zit. Mijn vriendin heeft een telefoon met toetsenbord. Die is veel fijner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ligt eraan hoe je ermee omgaat, maar meestal ik een telefoon met toetsen bord beter omdat touchscreen heel gevoelig is en daardoor sneller schade oploopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook een touchscreen en heb de mobiel nu een halfjaartje, maar het touchscreen word al langzamer..Maar het licht soms ook aan het merk. Dus als ik jou was zou ik toestenbord doen.