Roaming of dataroaming is dat je internet connectie is ingeschakeld, dit betekend wanneer je apps hebt welke constant een klein beetje internet verbruiken, deze een data verbruiken. Ook kun je dan op een browser internetten of dergelijke. Let wel op dat je niet te veel over je bundel heen gaat of veel verbruikt zonder bundel, dit kan nog wel eens duur worden anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer "Dataroaming" aan staat betekent dat dat je iPhone ook het internet op mag gaan wanneer je niet met je eigen provider verbonden bent.

Wanneer je b.v. in het buitenland bent, dan bel je via een 'vreemde' provider. Dat is duurder. Voor data is dat vaak nog eens extra veel duurder, vandaar dat je die apart aan/uit kan zetten.

Tenzij beslist noodzakelijk is het heel verstandig om dataroaming UIT te zetten. Anders kan je onverwacht voor hoge kosten komen te staan !