Android is een soort van apple
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Android is geen soort Apple zoals hier boven staat, android is een besturingssysteem die je vast wel kent van oa Samsung galaxy s en de htc desire. Android zou je kunnen vergelijken met iOS het besturingssysteem wat op een iPhone van apple staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dankje!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan!;)
Android is een OS (Operating System) voor smartphones.

Toegevoegd na 2 minuten:
Operating System is dus engels voor besturingssysteem (als je het niet wist..)
12 jaar geleden
Android is een besturingssysteem, zoals windows voor een computer. Windows is er ook voor telefoons, dat had ik namelijk met mijn Htc Touch Pro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad een soort apple (de smartfone apple) maar dan moet je wel weten wat dat inhoud dus hier een korte uitleg van android.

-Android is een bestuurings systeem van smartfones
-Elke android smartfone heeft een app store waarin je allerlei apps kan downloade zoals whats app maar ook allelei speletjes.
-Met Android heeft je smartfone navagatie (gps).
-De meeste smartfones hebben android.

Toegevoegd na 5 minuten:
Sorry, ik had een foutje gemaakt het moest niet app store zijn maar android market

Applicaties kunnen verspreid worden via de Android Market
. Via de market kunnen eindgebruikers games en (andere) applicaties zoeken, downloaden en installeren terwijl ontwikkelaars het kunnen gebruiken om hun software te verspreiden. Via de Market kunnen zowel gratis als betaalde applicaties worden verspreid, een en ander wel afhankelijk van het land van de gebruiker, de versie van Android op het mobiele apparaat, de aanbieder van de software en of het gratis of een betaalde applicatie is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Android market is ook gewoon een app store(applicatie winkel), Apple probeert gewoon twee generieke namen te claimen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar heb je dit vandaan? Het klopt in iedergeval niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nooit gehoord van android toestellen en android is geen app.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt dit alsof je een fout maakt: Toegevoegd na 5 minuten:
Sorry, ik had een foutje gemaakt het moest niet app store zijn maar android market Maar "Android Market" is een winkel waar je applicaties kan kopen dat is dus ook gewoon een app store. Apple probeert hun naam voor een app store: App Store te claimen terwijl "app" en "store" twee generieke namen zijn. Dat bedoelde ik. http://www.365online.nu/06/e-commerce-weblogs/let-there-be-app-stores-apple-looks-to-lose-trademark-claim-in-amazon-lawsuit Android toestel is de naam voor een telefoon die Android draait. Dat Android geen app is zeg ik nergens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, maar ik lees dingen snel verkeerd of ik sla soms een woord over dit komt door me dyslectie. Maar goed android is een bestuurings systeem en de android market hoort bij android en de app store voor apple maar deze 2 dingen, zijn bijna het zelfde vandaar me foutje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) Dan snap je nog steeds mijn punt niet. Denk eens na over wat het woord "app store" betekent en zeg dan eens dat android market geen app store is. Misschien snap je het dan. Android Market IS een app store net als App Store van apple een app store is. Je hebt dus nooit geen fout gemaakt :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@elianne; het woord APP heeft niets met APPle te maken. App is een afkorting voor applicatie, een programmatje voor op je telefoon.
De officiele naam van de 4 app stores zijn:
- Android market voor Android systemen
- ITunes store voor Apple systemen (iOS)
- Windows Marketplace voor Windows systemen
- Blackberry app world voor BlackBerry systemen Door de eerste(?) en de grootste te zijn in de app stores associeren erg veel mensen dit soort termen enkel met Apple. Net als IPhone als synoniem voor smartphone en app store als synoniem voor ITunes store.
Android is een besturingssysteem voor mobiele telefoons.

Android is ontwikkeld door Google en op dit moment een zeer populair besturingssysteem. Onder andere merken als HTC, Motorola, Sony Ericsson, Samsung, LG etc. hebben diverse modellen in hun assortiment met Android als besturingssysteem.
Android heeft als grote voordeel dat het een open besturingssysteem is wat inhoud dat iedereen applicaties en software mag maken voor het systeem. Dit resulteert erin dat er intussen (Aug.2010) al meer dan 100.000 applicaties beschikbaar zijn voor Android telefoons. De verwachting is dat Android in 2012 onder andere Apple's iPhone voorbij is en het tweede besturingssysteem is na Symbian.

In juli 2011 werden er 550.000 Android-telefoons per dag geactiveerd en Android was daarmee het meest verkochte besturingssysteem op mobiele telefoons.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus zit het ook een op een Alcatel ot-819 ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron wikipedia heb ik gelijk?
Dit is een besturingssysteem voor smartphones en tablets. (de binnenkant van de mobiel) Je herkent het aan het groene popetje als logo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de binnenkant van mobiel vind ik een batterij :D geen groene mannetjes. http://www.youtube.com/watch?v=Guwvwp0uSU8
Android is een door Google ontwikkeld besturingssysteem voor smartphones.
Het is gebaseerd op Linux.
En een alternatief voor iOS (Apple's besturingssysteem voor iPhone's en enkele iPod's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een android oftewel een androïde is een, kunstmatig gemaakt, op een mens gelijkend entiteit.

Dus een soort robot met gelaatstrekken en een menselijk uiterlijk.
De term androïde is afgeleid uit een samenstelling van de griekse woorden ανδρος (andros, man of mens) en ειδος (eidos, van de soort, van het ras, gelijkend op). Een androïde is dus een wezen dat lijkt op een mens, maar het niet is. In het dagelijks gebruik is een androïde echter een robotisch wezen, een mechanische en mogelijk elektrische entiteit met een lichaam dat lijkt op een mens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Android is een mobiel besturingssysteem dat gebruikt kan worden op mobiele telefoons, smartphones en andere apparaten zoals e-readers, autoradio’s en mediaspelers. Het besturingssysteem maakt gebruik van Linux en Java en is oorspronkelijk ontwikkeld door het bedrijf Android Inc. Andy Rubin, mede-oprichter van Android Inc, wilde een besturingssysteem maken dat door een groot aantal telefoons gebruikt kon worden en dit systeem gratis weggeven. Destijds was het gebruikelijk dat telefoonfabrikanten licentiekosten betaalden voor het gebruik van de software van bedrijven als Microsoft. Rubin wilde geld verdienen met de verkoop van extra services zoals opslag en beveiliging. Het gratis besturingssysteem werd Android genoemd omdat Rubin zelf helemaal gek is van robots.

Google raakte al snel geïnteresseerd in het bedrijf en besloot Android Inc in 2005 over te nemen. De zoekgigant zag aan haar gegevens dat steeds meer mensen via hun mobiele telefoon gingen internetten en wilde ervoor zorgen dat deze gebruikers ook mobiel gebruik maken van de diensten van Google. Met een eigen besturingssysteem voor telefoons zouden ze beter diensten als Google Zoeken en Gmail kunnen promoten. Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk fabrikanten Android zouden gaan gebruiken, besloot Google om de software gratis weg te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tevens is android ook op veel mobiels te vinden met de "Android market" niet elke merk heeft een igen app store en daardoor kunnen anderen merken ook gebruik maken van de store.