Welke telefoon of welk abonnement moet ik nemen als ik vrijwel alleen sms en bijna nooit bel?

Ik heb nu een abonnement met net zoveel belminuten als smsjes. In de praktijk blijkt dat ik nauwelijk bel, maar des te meer sms. Daarom zou ik graag een beter passend abonnement willen. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (5)

Zou in dit geval eerder een pre-paid constructie gebruiken dan een abbonnement. Daar heb je gewoon tegoed, en je kan het gebruiken om mee te bellen of te sms-en. En met sms-en ben je vast geen tientallen euro's per maand kwijt: Een keer per maand 20 euro opwaarderen en klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het beste een abonnement kiezen met een telefoon en internet erbij. Dan kan je namelijk het smsen vervangen door Whatsapp etc.

Dus ik zou voor een abonnement gaan met een smartphone, ongeveer 250MB p/m en zo min mogelijk bel minuten en smsjes.

Toegevoegd na 42 seconden:
150 MB kan ook als je zeker weet dat je niet teveel gaat internetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof dat je bij Vodafone een sms "Blox" kunt krijgen. Bij T-Mobile weet ik dat zeker - dan heet het SMS Maximaal. Dat kost 9,95 per maand, je krijgt dan 1000 smsjes en je kunt het naast je normale abonnement erbij nemen. Dan zou jij dus het voordeligste uit zijn met een van de goedkoopste Sim Only abonnementen, waarbij je de SMS Maximaal neemt.

Let wel op:
Bij T-Mobile zit je voor de gehele abonnementsperiode vast aan de SMS bundel, wanneer je die TEGELIJK met je abonnement afsluit. Beter is dus, eerst een goedkoop abonnement nemen, en pas daarna (even een weekje wachten) de SMS bundel erbij nemen. Dan is die namelijk iedere maand opzegbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is om dan een abo te nemen die bel/sms heeft. Dan kan je gewoon alles gebruiken om te smsen en bel je gewoon niet, je houdt dan ook geen minuten over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zelfde dat ik meer sms als bel. Ik heb zelf een telfort abonnement samengesteld met 100 bel minuten en 1000 smsjes per maand. De 100 bel minuten gaan wel snel op als je het over 31 dagen verdeeld dat is dus elke dag een telefoon gesprek van ongeveer 5 minuten.