Is 200MB voor internet (whatsapp & pingen & twitter) genoeg voor de Blackberry curve 8250?

Ik bedoel dan elke dag regelmatig gebruik.. (Onder school vooral :p) Als dit te weinig is, hoeveel zou dan ongeveer genoeg zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

de BlackBerry Curve 8250 bestaat niet in europa dus ga ik er vanuit dat je de 8520 bedoelt.
De BlackBerry Curve 8520 ondersteunt alleen datacommunicatie met GPRS en EDGE(ondanks dat EDGE iets sneller is was het vroeger alleen beschikbaar bij Telfort totdat het overgenomen werd door KPN).
Door GPRS op de Curve zal het spelen van films via Youtube of radio streamen dus niet mogelijk zijn onderweg en kan je alleen goed van die features genieten wanneer je WIFI gebruikt (en dat kost niks thuis).

GPRS internet snelheid is vergelijkbaar met ISDN van vroeger en zelfs bij extreem veel gebruik denk ik dat je met dit toestel van toeval spreekt als je al in de buurt komt van de 200 mb per maand.

Hierdoor is de Curve uitermate geschikt voor WhatsApp, Pingen, Licht web-browsen push email en Agenda Synchronisatie.

Bovendien is al het internetverkeer dat je met een BlackBerry gebruikt gecomprimeerd waardoor je over het algemeen al minder gebruikt dan met een willekeurig ander toestel.

samengevat: Die 200 mb haal je misschien alleen wanneer je de BlackBerry als modem zou gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Indien je het internet specifiek voor communicatie gebruikt en er geen filmpjes mee gaat kijken of grote internetpagina's gaat openen moet dit genoeg zijn.

Om je dataverbruik te berekenen. Zie de link

Toegevoegd na 1 minuut:
Een e-mail is zo goed als hetzelfde als whatsapp/pingen/twitter qua grootte. Echter moet je wel oppassen met foto's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer dan voldoende. Uit ervaring spreekj ik waarbij internet en WA nog geen 40 mb per maand verbruikt. Je hebt geen 3g dus internet werkt toch zeer traag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
200 mb is genoeg voor Whatsapp/ping/mail, maar dan moet je het ook daarbij houden, natuurlijk kun je daarnaast wel een beetje browsen op het internet. Dan zou je het moeten redden.

Vergeet niet dat als je ergens een wifi verbinding hebt je dan geen gebruik maakt van die 200mb datalimiet, maar overschakelt naar de wifi verbinding. Dus als je thuis een draadloze verbinding hebt kun je die naar hartelust gebruiken, daar zal je datalimiet niet onder lijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan alleen niet op internet met me mobiel via wifi. Dan staat er dat de radio uitgeschakeld is, en ik heb geen idee hoe ik die in moet schakelen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan staat je wifi uit, kijk eens bij je instellingen onder verbindingen/netwerk/wifi of je daar een instelling hebt die uitstaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nu wifi aan, er staat ook verbonden, en nu staat er dat die geen verbinding kan maken met het internet.