Ouderwetse telefoontoestellen hebben vaak een gekruld snoer. Soms komen daar opeens rare kinken in... hoe komen die erin, en hoe krijg je ze eruit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
6.1K

Het beste antwoord

Die komen erin doordat je het snoer vaak in en uitelkaar trekt. Bij het intrekken wil 1 zo'n spiraal wel eens om de spiraal daarnaast heen winden. Het spiraal weer terug draaien is de enige mogelijkheid om de knoop er weer uit te halen. Een trapveer is hier een voorbeeld van alleen dan in het groot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een krulsnoer gaat slagen vertonen als je de hoorn van de telefoon steeds op dezelfde manier oppakt en dan gedraaid weer neerlegt.
Je kunt ze eruit krijgen of voorkomen door de hoorn hangend aan het snoer weer terug te laten draaien.
De draaiing gebeurt meestal onbewust bij het overpakken van de hoorn van de ene naar de andere hand als je even iets noteren wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En door het spelen met de draad tijdens het bellen
Je kunt de krullen eruit halen, door de hoorn te laten hangen en het snoer om bijv. een breinaald te rollen, beginnende bij de telefoon.
De hoorn gaat dan alle krullen eruit draaien.
Wel in een rustig tempo doen.