Hoeveel procent van de Nederlanders heeft een mobiele telefoon?

Ik ben bezig met een onderzoek in het kader van mobiel internet en heb zowel actuele resultaten als al wat oudere (om zo te laten zien dat deze markt groeit). De hoeveelheid mobiel internetgebruikers heb ik al gevonden, alleen kan deze niet makkelijk vinden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
2.3K

Het beste antwoord

Voor dit soort vragen is het CBS (Centraal bureau voor de statistiek) een uitkomst. Zie bijvoorbeeld dit artikel: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bedrijven/publicaties/digitale-economie/artikelen/2007-2214-wm.htm

Uit het artikel het grafiek met toenemende mobiele aansluitingen in verschillende Europese landen, waaronder Nederland:

Toegevoegd na 6 minuten:
(zie illustratie hieronder)

Volgens Wikipedia heeft 77 op de 100 Nederlanders een mobiele telefoon. "In Nederland zijn er 77 mobiele telefoonaansluitingen per 100 inwoners. Daarmee staat Nederland qua gebruik op de tweede plaats in de wereld." Dit gegeven lijkt uit 2007 te komen. Zie bron.

Toegevoegd na 11 minuten:
Laatste quote die ik ga toevoegen komt van nrc.nl (2007), zie bron 2: "Hoeveel Nederlanders een mobiele telefoon hebben, is niet bekend. Uit een recente enquête van Telecompaper onder 1.000 mensen bleek dat 90 procent van de Nederlanders boven de 18 een mobieltje heeft."