Gsm oproepsignaal via wekkerradio?

Weet iemand hoe het kan dat er op willekeurige tijdstippen van de dag (middag en nacht willekeurig) zo nu en dan, heel kort, een gsm-signaal te horen is? Sinds er nieuwe onderburen zijn komen wonen, komt het minder vaak voor dan eerst, maar er wordt hier veel verhuisd dus zou het van overal misschien vandaan te komen kunnen zijn.
Het is niet mijn gsm en het signaal is (altijd) heel kort, dus lijkt mij niet dat er een gsm gewoonweg overgaat, want er gaat altijd wel een paar keer bellen overheen voordat iemand opneemt normaal gesproken, ook zn gsm. Ik woon in een flatje van 3 hoog en zouden het de buren kunnen zijn (die wellicht iets op afstand met hun gsm zouden kunnen bedienen?) Of zelfs iemand op de gang of buiten wellicht?
Ik woon aan een druk plein waar iedereen aan zn gsm aan het praten is, dus zou ik dat veel vaker moeten horen, of zou het van een gsmmast kunnen komen? Naar mijn weten zit er geen gsmmast in de buurt of op ons dak.
Bedankt alvast iedereen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Ik weet niet of je een stopwatch in huis hebt, want bij ons thuis was er elke dag rond 2 uur 's nachts, 12 uur en 16 uur 's middags een piep te horen.
We hadden de stopwatch nooit aangeraakt en daardoor ging hij af om 00:00 (op zijn tijd) af. Duurde lang voordat we het doorhadden en de stopwatch ook echt hadden gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een combinatie van:
A _Een storings gevoelige wekkerradio.
B_Gsm toestellen en inderdaad een gsm mast in de buurt, die lekker bij jou naar binnen straalt.

Mogelijke oplossing:
_Verplaats wekkerradio.
_Verplaats GSM mast (Tikje lastig misschien), ook zonder storing zit je wel zelf volop in de straling.
_Afscherming (Is ook mogelijk, maar dat is een ander verhaal)