Kan internet traag zijn door nieuwe telefoon?

Wij hebben 2 weken geleden een nieuwe 'huis' telefoon gekocht alleen alle site's die ik nu bezoek die groot zijn (hyves,hotmail,msn) laden super traag en na 10 minuten heb ik nog niets.

Ik heb de Wanadoo-Orange-Online LiveBox
Wie weet hoe ik nu kan zorgen dat wij wel snel internet weer hebben
(1 ding, overstappen is pas weer over een jaar mogelijk. Net 16 dagen te laat met overstappen)

Bvd

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Als je draadloos internet hebt kan een dect-telefoon oftewel elke moderne telefoon zonder draad het netwerk storen. Dit kan je verhelpen door een ander channel te selecteren in je router. Hoe je dat moet doen kan je zien in de handleiding van je router.

Maar ik betwijfel of dat de oorzaak is van je langzame internet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
- Heb je de stroom van je orangebox al eens onderbroken?
- Draai je geen andere programma's? (met name bittorrent kan fnuikend zijn, ook als niet je upload helemaal vol zit door ingewikkelde technische redenen)
- Wat doet je ping?
- Wat zegt speedtest.nl?
- Wat voor abonnement heb je ? (qua megabits)
Verder is het volgens mij niet toegestaan om jaarclontracten te houden na afloop van de eerste termijn maar dat weet ik nie zeker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
m.b.t. het niet meer verlengen van jaarcontracten: deze wet wordt pas 1 juni van kracht.
Het basisstation van je telefoon verder bij het modem weg zetten, in ieder geval meer dat 50 cm